הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקרים מזהירים: השילוב בין אלכוהול לטיסה יכול להיות קטלני
קצב הלב עולה והחמצן בדם יורד – זה השילוב שנגרם על ידי שתיית אלכוהול בגובה רב, שמביא להשפעות שליליות על בריאות הלב שלכם, כן, גם אם אתם צעירים ובריאים

חוקרים קוראים להגביל את מכירת והגשת המשקאות האלכוהוליים בטיסות, זאת לאחר שגילו את ההשפעה השלילית על בריאות הלב בקרב נוסעים ששתו – ונרדמו.

השילוב של שתיית אלכוהול ולחץ בתא הנוסעים בגובה כה רב, שגורם לעלייה בקצב הלב בעוד שהחמצן בדם יורד – מה שיכול להוביל לפגיעה בלב כאשר הנוסע תופס תנומה, גם אם מדובר באדם צעיר ובריא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

במחקר, שבוצע מטעם המכון לרפואה אווירית וחלל בגרמניה, נטען כי "מינונים גבוהים יותר של אלכוהול עלולים להגביר את ההשפעות הללו, ולהעלות את הסיכון לסיבוכים בריאותיים ולמצבי חירום רפואיים במהלך טיסה, במיוחד בקרב אנשים מבוגרים ואלה עם מצבים רפואיים קיימים".

לכן, "הממצאים שלנו מצביעים על כך שיש להגביל את צריכת המשקאות האלכוהוליים בטיסה", הוסיפו.

החוקרים הגרמנים ניתחו מאגר של 48 אנשים בין גילאי 18 ל-40. חצי מהם ישנו במעבדת שינה בתנאים רגילים, ואילו החצי השני בחדר המחקה את לחץ האוויר בתא הנוסעים. בלילה אחד שתי הקבוצות הלכו לישון מפוכחות, ובלילה השני אחרי שתיית אלכוהול.

אחרי בדיקה של קצב הלב, רמות ריווי החמצן בדם ושלבי השינה – החוקרים גילו שצריכת אלכוהול מתונה והתנאים הקיימים בטיסות האיצו כל אחד את קצב הלב והורידו את רמות החמצן בדם.

שני הגורמים האלה יחד "מהווים עומס ניכר על מערכת הלב ועלול להוביל להחמרה של התסמינים בקרב מחלות לב וריאה", נכתב.

"יש ליידע מתרגלים, נוסעים וצוות על הסיכונים הפוטנציאליים, וייתכן שיועיל לשקול שינוי תקנות להגבלת הגישה למשקאות אלכוהוליים על סיפון מטוסים", הוסיפו לבסוף.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE