הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפארק הלאומי שישלח אתכם לפלנטה אחרת
עם חולות לבנים העשויים מגבס, הדיונה הייחודית הגדולה על פני כדור הארץ נמצאת ממש פה בארה"ב ומספקת הצצה להיסטוריה בת עשרות אלפי שנים

ישנו פארק לאומי עצום בניו מקסיקו עם דיונות חול לבנות שיגרמו לכם להרגיש בכוכב לרכת אחר.

בפארק הלאומי White Sand יש את דיונות חול לבנות המורכבות מגבישי כבס, מה שהופך את המקום לשדה דיונת הגבס הגדולה על פני כדור הארץ.

על פני שטח של 275 מיילים רבועים, המקום היה פעם תחת מים של אגם אוטרו בשטח של 1,600 מיילים רבועים, שהתייבש לפני 10,000 שנה והשאיר מינרלים על שפת הים של מה שנקרא בקעת טולרוסה. דרך מחזורי התאיידות ושחיקת רוח, החול הצטבר לדיונות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"זה מקום שיש בו קצת מהכל או משהו לכולם, וגם מרגיש כאילו אתה בכוכב לכת אחר", אמר בריאן פאוורס, קצין המידע הציבורי של הפארק. "זה באמת כך, כאילו אתה במקום אחר. זוהי באמת סביבה מיוחדת."

מה הופך את פארק הלאומי חולות לבנים לכל כך מיוחד?

לא משנה באיזה זמן של היום – או אפילו בלילה – כשאתם מבקרים בפארק, תוכלו לצפות לחוויה שונה של יופי טבעי, אמרה מארי סוטר, המנהלת הראשית של הפארק.

בשעות הבוקר המוקדמות, הפארק מציע שקיעות יפהפיות, ובערב שקיעות מרהיבות באותה מידה. בלילה, הפארק מציע שמי לילה יפהפיים וכוכבים. "ואז, כמובן, המשחק של האור והצללים בתוך הדיונות הלבנות הוא מרהיב," היא אמרה, "זה פשוט מהמם."

מלבד הנופים הפסטורליים, ישנה גם היסטוריה אנושית בת 23,000 שנה בפארק, עם טביעות רגליים של יונקים כמו בני אדם, נמרים וממותים ענקיים שחוזרות לתקופת הפליאולית, המוטמעות בשכבות מערכת חולות הגבס – האוסף הגדול ביותר של טביעות רגליים מאובנות מתקופת הקרח בעולם. "זהו רגע שלוקח את הנשימה, זה אחד הרגעים הבולטים בקריירה שלי, באמת", היא אמרה.

עלות הכניסה ל'ווייט סנדס' היא 25 דולר לרכב אחד.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE