הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה בהיסטוריה - יצרניות הרכב הסיניות עברו את כמות המכירות של היריבות האמריקאיות
יצרניות הרכב הסיניות מכרו מעל 13 מיליון רכבים חדשים ב-2023 - שיא היסטורי המעיד על תחרות שעשויה להיות קטלנית למטרותיהן ארוכות הטווח של היצרניות האמריקאיות

יצרניות הרכב הסיניות מכרו יותר מכוניות מאשר היריבות האמריקאיות לראשונה בשנה שעברה, כך עולה מדוח שפרסמו חוקרי JATO Dynamics ביום חמישי.

הנתונים הראו כי מותגים סיניים, בהובלת BYD משנזן, מכרו 13.43 מיליון רכבים חדשים בשנה שעברה, בעוד המותגים האמריקאיים מכרו כ-11.93 מיליון. המותגים היפניים "שמרו על עמדה חזקה," והובילו עם מכירות של 23.59 מיליון כלי רכב גלובליים.

הדוח גם ציין כי הצמיחה במכירות של החברות ממוצא סיני עלתה על זו של ארה"ב, עם עלייה של 23% מהשנה הקודמת, בהשוואה לצמיחה של 9% בקרב החברות האמריקאיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(בתמונה - למבורגיני, לא סינית ובטח לא אמריקאית)

"קלות הדעת מצד יצרניות הרכב הוותיקות, שהובילה למחירי רכב גבוהים בהתמדה, דחפה את הצרכנים באופן בלתי מכוון לאלטרנטיבות הסיניות המשתלמות יותר," אמר פליפה מונוז, אנליסט בכיר ב-JATO.

"כאשר מחירי הרכב ממשיכים לעלות במקומות אחרים, מותגי הרכב הסיניים מנצלים את המגמה הזו כדי להשיג אחיזה בשוק בקצב מהיר יותר," הסביר.

לפי הדוח, נתח השוק של מותגי הרכב הסיניים זינק באזורים כמו המזרח התיכון, אירואסיה, ואפריקה, בעוד שהם רשמו צמיחה באמריקה הלטינית ובדרום מזרח אסיה.

מותגי הרכב הסיניים גם הגדילו את נתח השוק בכלכלות המפותחות, כולל אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד, וישראל.

ה-Qin של BYD, מכונית קומפקטית, היא הדגם הסיני הפופולרי ביותר, לפי JATO.

בעוד השוק המקומי הסיני הראה "סימני האטה," יצרני הרכב הסיניים חיפשו "מקורות צמיחה בחו"ל."

המותגים הסיניים כבר הצליחו בכלכלות המתפתחות בזכות מדיניות גישה קלה יותר, חסמים מסחריים נמוכים ורגישות גבוהה יותר למחירים בקרב הצרכנים.

השבוע, האיחוד האירופי הטיל מכסים כבדים של עד 38% על יצרני כלי הרכב החשמליים (EV) של סין.

בייג'ינג הזהירה שהיא תכוון לתחומי התעופה והחקלאות של הגוש בתגובה למכסים אלו.

המהלך של בריסל הגיע לאחר שארה"ב הגדילה פי ארבעה את המכסים על כלי רכב חשמליים סיניים ל-100%.

טורקיה גם הכריזה על מכסים נוספים בשיעור 40% על כלי רכב מסין בסוף השבוע, מה שגרר ביקורת חריפה מבייג'ינג, שקראה לאנקרה להסיר מיד את המכסים המפלים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE