הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FDA דחה טיפולים ב-MDMA עבור חיילים הסובלים מפוסט טראומה
מנהל המזון והתרופות הצביע ברוב מוחלט נגד ההצעה להכניס סמים פסיכדליים כצורת טיפול עבור יוצאי צבא הסובלים מ-PTSD. "מאבק קשה לפנינו, אבל נעשה הכל כדי לנצח"

ועדה של המנהל האמריקאי למזון ותרופות, ה-FDA, דחתה את אישור הטיפולים המבוססים MDMA עבור הפרעות דחק פוסט-טראומטיות, או PTSD.

בתחילת החודש הוועדה הצביעה ברוב מוחלט נגד הטיפול ב-MDMA, למרות היתרונות שהוכחו. עם זאת, במהלך הדיון, שנמשך תשע שעות, הוועדה התייחסה לחששות לגבי פגמים במחקר, נתונים לא ברורים ותופעות לוואי פוטנציאלית מזיקות, מה שהוביל להצבעה נגד יעילות התרופה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הבקשה לאישור התרופה על ידי הסם הפסיכדלי הוגשה בשם החברה מקליפורניה Lykos Therapeutics, ובהצהרה היא מסרה:

"אנו מאוכזבים מההצבעה, בהתחשב בצורך הדחוף בטיפול ב-PTSD. אנו מעריכים שהוועדה נתקלה במשימה מאתגרת ולא טיפוסית, שהיא הייתה להבין גישה טיפולית המשלבת טיפול תרופתי ב-MDMA והתערבות פסיכולוגית", אמרה המנכ"לית, איימי אמרסון.

"אנו נשארים מחויבים לעבוד עם ה-FDA כדי לטפל בשאלות הפתוחות כך שנוכל למצוא את הדרך קדימה שתבטיח הכנסה אחראית וזהירה של טיפול בעזרת MDMA למערכת הבריאות".

ג'וליאנה מרסר, ששירתה בצבא ארה"ב במשך 16 וכיום מנהלת את העמותה ללא מטרות רווח Healing Breakthrough שבסיסה בסן דייגו, פועלת רבות כדי לקדם טיפולים בתרופות פסיכדליות עבור אתגרי בריאות הנפש.

בראיון ל'פוקס ניוז', היא אמרה שההחלטה של ה-FDA הרגיש כמו "אגרוף חזק בבטן... כששמעתי על ההחלטה, כל מה שיכולתי לחשוב עליו היה התקווה של אותם חיילים משוחררים שהתנפצה, ועל ההיעדר הפתרון עבורם".

אבל מרסר לא מתייאשת. "לקח לי 48 שעות לעבור ממצב של עצב, להכרה שיש לנו מאבק קשה לפנינו, ואני מוכנה לעשות הכל כדי לנצח בקרב הזה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE