הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מורגן פרימן על חודש ההיסטוריה השחורה: "אני שונא את זה"
השחקן בן ה-87 נוהג לבקר בחריפות את מנהג 'חודש ההיסטוריה השחורה', בטענה שזה לא פחות גזעני מלהשתמש במילה 'ניגר'. "כל הרעיון הזה גורם לי לחרוק שיניים"

השחקן האגדי מורגן פרימן העביר ביקורת על הרעיון של ציון חודש ההיסטוריה השחורה שחל בפברואר.

"אני שונא את זה", אמר השחקן בן ה-87 בראיון ל-Variety ביום שבת. "הרעיון עצמו. אתה הולך לתת לי את החודש הקצר ביותר בשנה? ואתה הולך לחגוג את 'ההיסטוריה שלי'?! כל הרעיון הזה גורם לשיניי לחרוק. זה לא נכון".

פרימן הוסיף כי "ההיסטוריה שלי היא ההיסטוריה האמריקאית. זה הדבר היחיד בעולם שמעניין אותי, מעבר להרוויח כסף, ליהנות ולישון מספיק".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

פרימן הדגיש את חשיבות הידע בהיסטוריה האמריקאית. הוא התייחס לסרטו החדש שיצא בקרוב "הבית האפור" המבוסס על סיפור אמיתי של שלוש נשים שעבדו כמרגלות של האיחוד במהלך מלחמת האזרחים. פרימן משמש כמפיק הבפועל לסרט.

"אם אתה לא יודע את עברך, אם אתה לא זוכר אותו, אתה עלול לחזור עליו", הוא אמר.

השחקן זוכה האוסקר הביע בעבר דעות דומות לגבי חודש ההיסטוריה השחורה, כאשר ב-2023 הוא כינה את חודש ההיסטוריה השחורה כ"עלבון" יחד עם הכינוי "אפרו-אמריקאי".

"אני לא מסכים עם הכינוי הזה", אמר פרימן.

"לאנשים שחורים היו כינויים שונים לאורך כל הדרך חזרה למילה הגזענית N, ואני לא יודע איך דברים אלה מקבלים כזו אחיזה, אבל כולם משתמשים ב'אפרו-אמריקאי' מה זה באמת אומר?", הוא הוסיף.

עוד בשנת 2005 הוא כינה את הרעיון של חודש מוקדש להיסטוריה השחורה "מגוחך".

"אני לא רוצה חודש היסטוריה שחורה. היסטוריה שחורה היא היסטוריה אמריקאית", אמר פרימן. הוא הוסיף שהדרך הטובה ביותר להיפטר מגזענות היא "להפסיק לדבר על זה".

"אני הולך להפסיק לקרוא לך אדם לבן, ואני הולך לבקש ממך להפסיק לקרוא לי אדם שחור", אמר פרימן.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE