הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"כבר אי אפשר לדבר עם המפגינים": לאוניברסיטת קליפורניה נמאס מהפרו-פלסטינים
אחרי שעשרות מפגינים אנטי-ישראלים פלשו והשתלטו על אחד הבניינים של האוניברסיטה בלוס אנג'לס, דובר המוסד אמר: "אחרי האלימות, ההרס וההטדרות – החלטנו להיות ברורים"

בעוד שהמהומות שנרשמו בשבוע שעבר עדיין נמצאות בכותרות, פקידי אוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס הנחו ונקטו בפעולה מהירה כדי לפזר מחנה שהקימו מפגינים פרו-פלסטינים בקמפוס

שוטרים ממספר סוכנויות אכיפת חוק, כולל סיירת הכביש המהיר של קליפורניה ומחלקת המשטרה של לוס אנג'לס, נתנו צו פיזור למפגינים וסיירו במחנה שהקימו כבר סביב השעה 1:00 בצהריים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים פרו-פלסטינים משתלטים על בניין שירותי הסטודנטים (צילום: AP)

 

דובר האוניברסיטה אמר שלא היה צורך בשימוש בכוח, וקבוצה של כשבעה מפגינים עזבה ללא אירועים חריגים. נותרו מאחור ערימות של פלטות עץ, שלטים, אוהלים וגרפיטי.

אלא שרק ביום רביעי שעבר, יותר מ-100 מפגינים אנטי-ישאליים פלשו והשתלטו על בניין שירותי הסטודנטים של האוניברסיטה, וגרמו לנזק נרחב – בדרישה מהאוניברסיטה לנתק את כל קשריה עם ישראל. כל זאת בזמן שמספר עובדי המוסד האקדמי מצאו את עצמם לכודים בתוך הבניין.

דובר מטעם אוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס, אריק פרוסט קולינס, אמר לרשת המקומית KTLA: "האוניברסיטה התחייבה שכל עוד ההפגנות נשארות שלוות, נמשיך לדבר ולנסות לעבוד איתם. אבל ברגע שהאלימות התרחשה... כשראינו הרס של אחד מהבניינים שלנו והעובדים שלנו חוו הטרדות, החלטנו להיות ברורים מאוד שהמחנה הזה צריך להתסלק מכאן"

קולינס אמר שהיו ארבעה תקריות של תקיפות שכללו מפגינים, שלוש מתוכן כוונו נגד עובדי האוניברסיטה ותקרית אחת שכללה סטודנט.

ההסלמה, לדברי קולינס, השאירה את הנהלת המוסד ללא ברירה – אלא לפנות את מאהל המחאה.

"עבור קהילה מאוחדת כמו שלנו, זה מזעזע לראות מישהו משלך מותקף על ידי אנשים שטוענים שהם מפגינים נגד עוולות. זה שינה את הטון בגישה שלנו כלפי המחנה הזה, ובאמת הבהיר לנו שכבר אי אפשר לנהל איתם משא ומתן. פיזורם הוא האפשרות היחידה שנותרה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE