הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקמעונאים מתרסקים: עשרות חברות פושטות רגל, אלפי חנויות נסגרות
האינפלציה והעלויות הגבוהות, כמו גם ה"פשע הקמעונאי המאורגן" שמחסל את המלאי מהמדפים – הם הגורמים העיקריים לכך שמתחילת השנה, כמעט 3,200 חנויות סגרו

יותר ויותר חברות מכריזות על פשיטת רגל וסוגרות את הפעילות שלהן, זאת בשל אינפלציה ועלויות גבוהות – נושאים שנותרו בראש סדר העדיפויות של רוב הבוחרים האמריקאים.

על פי ניתוח אחרון שבוצע על ידי CoreSight Research, נמצא שקמעונאים סגרו השנה כמעט 3,200 חנויות – שזו עלייה של 24 אחוזים מהנתונים של שנת 2023, שהיו גם כן גבוהים.

סגירה של חנויות תרופות ובתי מרחקת בארצות הברית, למשל, הובילו ל-8 מיליון רגל רבוע של שטח קמעונאי שכבר לא פעיל, מסרה חברת המחקר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בעיה נוספת שעומדת בפני הקמעונאים היא תופעת הגניבות שהפכה למכה של ממש, ופוגעת קשות במלאי. החברה ציינה כי "התכווצות הקמעונאים" קשורה באופן ישיר ל"פשע קמעונאי מאורגן".

לאחרונה, החברה Family Dollar סגרה למעלה מ-600 סניפים. אחת נוספת היא Tupperware, שהודיעה על סגירה לצמיתות של מפעל הייצור שלה בהמינגווי, דרום קרוליינה, שהוא האחרון שלה בארה"ב. כל 148 העובדים של החברה יפוטרו תוך חצי שנה.

רשת חנויות הבגדים לנוער, Rue21, גם הגישה בקשה לפשיטת רגל בחודש שעבר, והודיעה על סגירת כל 540 החנויות שלה.

הקמעונאית מפיטסבורג נמצאת בחובות של כ-200 מיליון דולר, הפשיטת הרגל תוביל לפיטוריהם של כל 4,900 העובדים שלה – זאת בשל "ביצועים נמוכים... אינפלציה ורוחות נגד מקרו-כלכלה".

רשת החנויות הזולה מקליפורניה, 99 Cents Only, גם כן הגישה לאחרונה בקשה לפשיטת רגל בשל "שנים אחרונות שהביאו לאתגרים משמעותיים וקבועים בסביבת הקמעונאות", והיא סוגרת את כל 371 החנויות.

חברות שמצטרפות למגמה הן:CVS Health, 7-Eleven, Rite Aid, Express, Walgreens Boots Alliance, Macy’s, The Body Shop, Soft Surroundings, Burlington, Foot Locker, Carter’s, Big Lots, Dollar General, Abercrombie & Fitch Co., Big Lots, Best Buy. ועוד רבים.

האינפלציה הכתה גם בשוק ביטוחי הרכב, וגורמת לשיעורים לזנק ב-26% ברחבי המדינה בשנה אחת ולהישאר גבוהים לפחות עד 2025, לפי התחזיות.

גם רוכשי בתים פוטנציאליים אינם חסינים מפני צרות האינפלציה. ב-2024, קוני בתים זקוקים ל-80% יותר הכנסה כדי לרכוש בית מאשר ב-2020.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE