הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החשש מפיגועי טרור בארה"ב: אלו הן הערים הפגיעות ביותר
מומחה לטרור הסביר כי האיומים על ארצות הברית הם אמיתיים, במיוחד בגלל הסכסוך עם איראן, המלחמה בין ישראל לחמאס – ובגלל המשבר בגבול הדרומי

החששות מפני פיגוע טרור בתוך גבולות ארצות הברית ממשיך לגדול, ומומחי טרור מסבירים כי ערים גודלות כמו ניו יורק וושינגטון די.סי הן הכי פגיעות למתקפה פוטנציאלית.

חלפו למעלה מ-23 שנים מאז שכמעט 3,000 אנשים נספו ב-11 בספטמבר, אך למרות שהוגבר המעקב והאבטחה בשדות התעופה, העולם השתנה מאוד מאז.

הטכנולוגיה הפכה לזולה ומתקדמת יותר, האינטרנט מהיר ביותר, והגבול הפתוח של ארה"ב אומר שמיליוני אנשים מכל העולם שלא עברו בדיקה חיים כעת בין האוכלוסייה המקומית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אנחנו בתקופה שבה מספר גורמים מתמזגים כדי להפוך מתקפת טרור להרבה יותר סבירה מאשר אולי הייתה בעבר", אומר פול מאורו, פקח משטרת ניו יורק לשעבר שעבד במחלקת הטרור כמעט 15 שנה.

מאורו אמר שהאיומים ככל הנראה יגיעו ממוקדי המתיחות הנוכחיים ברחבי העולם, כולל המזרח התיכון, שם איראן היא איום אמיתי והיא עדיין מחפשת נקמה על הרצח של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל בשנת 2020 על ידי פעולה אמריקאית.

וגם אלו שכועסים על תגובת ישראל לטבח ה-7 באוקטובר מהווים איום אמיתי, כמו גם רוסיה "עם יכולת גרעינית", שנלחמת נגד משטר שממומן על ידי ארה"ב באוקראינה, אמר מאורו.

"זה לא קשה לראות מניעים בכל מקום, מניעים שהיו קיימים עוד לפני 11 בספטמבר ורק המשיכו ורק החמירו", הוא אמר.

ולטרוריסטים יש הזדמנויות רבות, בעיקר בגלל המצב בגבול הדרומי. "הכנסנו 10 עד 20 מיליון אנשים לא חוקיים למדינה, עם מעט מאוד או בלי בדיקות רקע. זו טעות לחשוב שכולם מגיעים מעיירות קטנות במקסיקו או בוליביה", אמר.

מאורו התייחס לשמונה אזרחי טג'יקיסטן עם קשרים לדאע"ש שנעצרו לאחרונה בלוס אנג'לס ובמקומות נוספים, אחרי שחצו את הגבול באופן לא חוקי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE