הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"בניגוד לבריאות הציבור": ה-FDA אישר הפצת סיגריות אלקטרוניות בטעם מנטול
מנהל המזון והתרופות האמריקאי נתן את הזכות לחברה אחת למכור ארבעה מוצרי וייפ בטעמי מנטה, זאת למרות המסקנות של הסוכנות עצמה, לגבי התרומה של הסיגריות האלקטרוניות להתמכרות ילדים

ארבעה מוצרי וייפ בטעם מנטול קיבלו אישור הפצה על ידי מנהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) ביום שישי, מה שאומר שאלו הם המוצרים הראשונים שאינם בטעם טבק שקיבלו את אישור הסוכנות.

ההחלטה זכתה לביקורת חריפה מצד רופאי ילדים וקבוצות נגד טבק, שכינו אותה "מכה לבריאות הציבור" והזהירו מפני "תוצאות אסוניות" פוטנציאליות לילדים.

המוצרים, שמיוצרים על ידי NJOY - חברת בת של Altria, הם סיגריות אלקטורניות חד פעמיות שלא ניתנות למילוי. רמות הניקוטין במוצרים נעות בין 2.4% ל-6%.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

האישור שניתן ביום שישי אינו אומר ש"מוצרי הטבק הללו בטוחים או שהם 'מאושרים על ידי ה-FDA'", מסרה הסוכנות בהודעה מבלבלת. אם כי הראיות שהוגשו על ידי חברת הייצור הראו שהמוצרים עשויים להיות מועילים למעשנים מבוגרים כדי לעזור להם לעבור מסיגריות רגילות לסיגריות אלקטרוניות. הסוכנות אמרה שהייתה ראיה מספקת שהמוצרים יהיו "מתאימים להגנה על בריאות הציבור".

"בהתבסס על הבדיקה המדעית המחמירה שלנו, במקרה זה, עוצמת הראיות ליתרונות למעשנים מבוגרים ממעבר מלא למוצר פחות מזיק הייתה מספקת כדי להכביד על הסיכונים לנוער", אמר ד"ר מתיו פארלי, מנהל משרד המדע במרכז ה-FDA למוצרי טבק, בהודעה לעיתונות.

קבוצות נגד טבק ורופאים מיהרו להעביר ביקורת על ההחלטה בטענה שהיא קצרת ראייה ומסוכנת, במיוחד עבור צעירים.

"ההחלטה הזו קשה להבנה באור המסקנות החוזרות ונשנות של ה-FDA שסיגריות אלקטרוניות בטעמים, כולל מוצרים בטעם מנטה, מושכות ילדים ותרמו למגפת הסיגריות האלקטרוניות בקרב הנוער. מה השתנה?", אמרה יולונדה סי. ריצ'רדסון, נשיאה ומנכ"לית הקמפיין לעולם ללא טבק. "החלטה זו מדאיגה במיוחד בהתחשב בכישלון של ה-FDA לעשות את עבודתה ולנקות את השוק ממוצרי סיגריות אלקטרוניות בלתי מורשים ובלתי חוקיים. במקום לאשר את מכירת סיגריות אלקטרוניות בטעמים, ה-FDA צריכה להגביר את מאמציה לאכיפה נגד המוצרים הבלתי חוקיים שמכורים את ילדינו".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE