הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחד משונאיה הגדולים של ישראל הודח מבית הנבחרים האמריקאי
חבר 'הסקווד' הפרו-פלסטיני שהכחיש אונס נשים ורצח ילדים על ידי חמאס בטבח שמחת תורה – הפסיד בפריימריז בניו יורק לג'ורג' לטימר, שנתמך על ידי הקהילה היהודית

הנציג ג'מאל באומן איבד את המושב שלו בבית הנבחרים – והפך לחבר 'הסקווד' הראשון שמפסיד בפריימריז במה שנחשב מירוץ על עמדות לגבי ישראל והמלחמה.

באומן הפסיד בפריימריז הדמוקרטי למחוז הקונגרס ה-16 של ניו יורק בליל שלישי לג'ורג' לטימר, חוקר מדינה לשעבר שכיהן כעת כמנהל מחוז וסטצ'סטר.

המירוץ כאמור הפך להצבעה לגבי עמדות השמאל על ישראל, שהחריפו מאז תחילת המלחמה נגד חמאס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בעוד שבאומן היה בין התומכים הקולניים ביותר עבור הפלסטינים מבין חברי הקונגרס, לטימר נתמך על ידי מנהיגים יהודים שדחפו אותו לרוץ בבחירות כתגובה וביקורת על האופן שבו באומן מתייחס לישראל וליהודים.

על פי הדיווחים, קבוצות פרו-ישראליות השקיעו יותר מ-14.5 מיליון דולר בפריימריז, בתקווה שצלחה לעזור ללטימר לנצח את חבר הקונגרס הפרוגרסיבי.

 

 

בשבוע שעבר, בשיא הקמפיין לפריימריז, באומן נאלץ להתנצל על כך שטען כי הדיווחים על כך שחמאס אנס נשים ורצח ילדים במהלך טבח שמחת תורה היו "שקר".

במהלך הפגנה נגד ישראל בווייט פליינס שנערכה ב-17 בנובמבר, קצת יותר מחודש אחרי הטבח נגד תושבי ישראל, באומן אמר: "היה שימוש בפרופגנדה בתחילת המצור. עדיין אין ראיות לתינוקות שנכרתו ראשם או לנשים שנאנסו, אבל הם עדיין ממשיכים להשתמש בשקר הזה".

תומכי ישראל כמובן האשימו את באומן בגין הפצת תעמולה של חמאס על ידי הכחשת הטבח נגד ילדים ואונס נשים. ולמרות שבואמן כבר חזר בו מההערות שלו בנובמבר, הפעם הזו הייתה הראשונה שחבר הקונגרס הוציא התנצלות רשמית.

"אני לא הולך להיות מושלם. אני הולך לעשות טעויות. אני הולך לומר דברים שפוגעים באנשים, גם אם אני לא מתכוון לכך. כשאני עושה זאת, אני הולך לקחת אחריות על כך. אני הולך להודות בכך", הוא אמר בראיון האחרון.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE