הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקרה רפואי חריג בארה"ב: גבר נעקץ בעינו על ידי דבורה
בן ה-55 מפלורידה הלך למרפאת חירום כדי להוציא את העוקץ, אך יומיים אחרי סבל מכאבים עזים ובעיות בראייה – ובבדיקה נוספת נמצא כי חלק מהעוקץ נשאר תקוע בקרנית העין

עוקץ של דבורה אותרה בעין של גבר בן 55 מפילדלפיה, שהגיע לבית החולים לעיניים 'ווילס' תוך שהוא מתלונן על "החמרה בראייה וכאב בעין ימין".

לפי פרסום בכתב העת הרפואי The New England Journal of Medicine, האיש נדקר בעין הימנית על ידי הדבורה יומיים קודם לכן, והלך למחלקת החירום המקומית כדי להוציא את העוקץ - אך חלק ממנו נותר תקוע בקרנית שלו

"אדם סבל מעוקץ דבורה בתוך עינו, מה שגרם לתגובה דלקתית עזה בעין שהשפיעה על ראייתו", אמרה האופטלמולוגית מבית החולים לעיניים 'ווילס', טליה שושני. "המטופל סיפר שהלך ליד כוורת בעבודה ונעקץ".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

העוקץ כאמור נכנס לתוך הקרנית שלו, שהוא המשטח השקוף שמכסה את חזית העין ועוזר לווסת את האור שנכנס אל הרשתית.

באמצעות זוג פינצטות מדוייקות במיוחד, הרופאים הוציאו את רסיס העוקץ מהעין של האיש.

כאשר דבורה עוקצת, היא מזריקה רעל דרך העוקץ לתוך העור. הרעל מכיל חלבונים המשפיעים על תאי העור ועל מערכת החיסון, מה שגורם לכאב ונפיחות סביב אזור העקיצה. עקיצת דבורה בעין היא בעיה רפואית בשל הרגישות והתפקוד הקריטי של העין, כאשר נפיחות משמעותית עלולה להתרחש במהירות, ועלולה לפגוע בראייה. הקרנית עלולה להישרט מהעקיצה או מניסיונות לשפשף את העין, וקיים סיכון להידבקות אם העין או הרקמות הסובבות נפגעות. סוג זה של אירוע יכול להיות "מחריד לבריאות העיניים ולתפקוד הראייה", לפי האקדמיה האמריקאית לרפואת עיניים.

לגבי האיש, סיפרה שושני, מצבו "השתפר עם טיפות סטרואידים ואנטיביוטיקה, אך בסופו של דבר נדרש ניתוח והשתלת קרנית מההשלכות של הסטרואידים החיצוניים וההשפעה הרעילה על הקרנית. המטופל החלים לחלוטין את ראייתו לאחר מספר חודשים של טיפול".

 

תקריב של העוקץ

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE