הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מכחיש כל קשר: התוכנית של השמרנים להשתלט על עמדות הכוח הפוליטיות
'פרויקט 2025' החל לצבור תאוצה ולגרוף כותרות בתקשורת, והדמוקרטים מזהירים את ציבור הבוחרים מפני "תוכנית קיצונית שמטרתה לקרוע את חירויות האזרח ולפגוע בדמוקרטיה"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לא יכול להסתיר את הקשר שלו ל'פרויקט 2025' – כך טוענים הדמוקרטים.

המדריך המפורט של 'פרויקט 2025' מתאר תוכנית לשינוי פנימי נרחב בממשל הפדרלי, כולל תוכניות למינוי נאמני טראמפ בכל הרמות - זאת אם הנשיא לשעבר ינצח בנובמבר ויכנס לכהונה שנייה לבית הלבן.

היוזמה פותחה על ידי 'קרן המורשת' השמרנית, עם תרומה מעשרות קבוצות בעלות נטייה שמרנית ובכירים מקצועיים לשבר בממשל טראמפ.

עם זאת, טראמפ ניסה להרחיק את עצמו מהתוכנית הזו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אני לא יודע כלום על פרויקט 2025", כתב טראמפ בפלטפורמה החברתית שלו ביום שישי. "אין לי מושג מי מאחורי זה. אני לא מסכים עם חלק מהדברים שהם אומרים וחלק מהדברים שהם אומרים הם ממש מגוחכים ונוראיים. כל מה שהם עושים, אני מאחל להם בהצלחה, אבל אין לי שום קשר איתם".

דוברת הוועד הלאומי הדמוקרטי, איידה רוס, אמרה בהצהרה כי טראמפ ו'פרויקט 2025' הם "פעולה אחת גדולה של MAGA, המתאמת תוכנית קיצונית לקרוע את חירויות האזרחים ולפגוע בדמוקרטיה – והם בעצמם הפכו את זה לברור".

"רבים מעוזרי הבית הלבן הקרובים ביותר של טראמפ מובילים את הפרויקט ודוברת הקמפיין שלו הופיעה באחד מסרטוני הגיוס שלהם", אמרה רוס.

הודעת הוועדת הלאומי מצטרפת לדיווח של Axios שמתאר את 'פרויקט 2025' כ"בלתי ניתן להכחשה, מבצע של טראמפ" עם "האינדיקציה הגדולה ביותר" היא שג'ון מקנטי, לשעבר מנהל משרד הצוות הנשיאותי בבית הלבן בממשל טראמפ, הוא יועץ בכיר לפרויקט 2025.

"טראמפ לא יכול להסתיר את קשריו לנאמנים המסוכנים והלא מאוזנים של MAGA בפרויקט 2025, והעם האמריקאי יעצור אותם בקלפי בנובמבר", הוסיפה רוס.

דובר טראמפ, סטיבן צ'ונג, אמר ל'ניוזוויק': "הפתעה, הדמוקרטים מנסים שוב להטעות את העם האמריקאי. הנשיא טראמפ היה ברור מאוד בפוסט שלו. בינתיים, הדמוקרטים וביידן לקחו המלצות ממכוני חשיבה ליברליים - כמו גבולות פתוחים ומדיניות כלכלית נגד אמריקאית - ויישמו אותם בממשל הפדרלי".

דובר 'פרויקט 2025' אמר לתקשורת: "אנחנו קואליציה של יותר מ-110 קבוצות שמרניות שמקדמות המלצות למדיניות ולצוות עבור הנשיא השמרני הבא... אבל בסופו של דבר זה תלוי בנשיא הזה, שאנו מאמינים שיהיה טראמפ, להחליט אילו המלצות ליישם".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE