הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כאוס גלובלי: חברות תעופה, בנקים ובתי חולים קרסו
מערכת האבטחה של מיקרוסופט, שהיא הנפוצה ביותר ברחבי העולם, חוותה תקלה קשה שגרמה לשיבושים כבדים כמעט בכל מדינה בעולם

תקלה חריגה ונרחבת של מיקרוסופט שיבשה טיסות, בתי חולים, בנקים, כלי תקשורת וחברות נוספות ברחבי העולם במהלך יום שישי, וגרמה לכאוס עבור מיליוני בני אדם, עסקים ומוסדות התלויים בתוכנה הנפוצה ביותר.

חברות התעופה הגדולות בארה"ב, אמריקן איירליינס, יונייטד ודלתא, קרקעו את כל הטיסות שלהן - כאשר גם בתי חולים ובנקים דיווחו על תקלות מערכת במהלך מה שנראה כתקלה טכנולוגית גלובלית שהשפיעה על מחשבי Windows.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לקוחות שטסו עם החברות דיווחו ברשתות החברתיות כי הטייסים שלהם אמרו להם כי כל המערכות קרסו וכי כל המטוסים חייבים להישאר על הקרקע עד שיחזרו לפעול.

ברשתות החברתיות הוצפו דיווחים מצוותים רפואיים שמערכות תיקים רפואיים אלקטרוניים, EMR, קרסו והובילו לניתוקים בבתי החולים ברחבי המדינה.

תמונות ששותפו ברשתות החברתיות מרחבי העולם הראו קופות בשירות עצמי, כספומטים, ערוצי טלוויזיה ומגוון רחב של טכנולוגיות אחרות המציגות הודעות שגיאה.

על פי האתר DownDetector, העוקב אחר תקלות מקוונות שמדווחות על ידי משתמשים, גם רשם עלייה בתקלות בשירותי הוויזה, אבטחת ADT ואמזון.

חלק מההפסקות נראות קשורות לחברת ה-IT האמריקאית CrowdStrike ולעדכון תוכנה שקשור ל"חיישן פלקון" שלה – תוכנה שמטרתה לנתח חיבורי אינטרנט כדי למנוע פגיעה מווירוסים ותוכנות זדוניות אחרות.

 

 

מספר דיווחים הציעו כי העדכון גרם לקריסה של מחשבים המפעילים את מערכת ההפעלה Windows של מיקרוסופט, שהיא מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר בעולם בפער – מה שאומר שהשיבוש השפיעה כמעט על כל חלקי הכלכלה הגלובלית.

רשת 'סקיי ניוז' הבריטית ו-ABC האוסטרלית ממש ירדו מהאוויר, נמלי התעופה בברלין ואמסטרדם השעו את כל הטיסות, שיבושים כבדים נרשמו בלונדון, בסינגפור, הודו והונג קונג.

מיקרוסופט עובדת במרץ כדי לשחזר את המערכת, תוך כדי בדיקה שלה ושל רשויות ברחבי העולם מה גרם לכאוס הגדול – ומה ההשפעות הכבדות שלו.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE