הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי 18 שנים בכלא בקליפורניה בגין רצח שלא ביצע: זה הסכום שיקבל כפיצוי
ג'ופמה קולמן ישב 6,481 ימים מאחורי סורג ובריח, ועל פי החוק בקליפורניה הוא זכאי לקבל 140 דולר עבור כל יום שישב בכלא על לא עוול בכפו

אחרי שריצה מאסר עולם על רצח שלא ביצע, ג'ופמה קולמן קיבל את הפיצוי שהגיע לו, כך לפי מערכת המשפט של קליפורניה.

"דרך אחת שבה הצלחתי לעבור את הזמן, למעשה לא חשבתי בכלל על הימים. כל יום היה זהה", הוא אמר, כשהוא נזכר בתקופות שבהן יום ההולדת שלו חלף ללא מבלי שהוא שם לב.

ביום חמישי האחרון, קולמן ישב בשורה הראשונה של חדר הדיונים בסקרמנטו כשהספירה הרשמית של זמנו מאחורי הסורגים הוכרזה: 6,481 ימים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לאחר מכן, ועדת פיצויי הנפגעים של המדינה הצביעה ואישרה לתרגם את כמעט 18 השנים הללו לתשלום של 907,340 דולר, על פי חוק המעניק לאנשים חפים מפשע שנכלאו 140 דולר עבור כל יום מאחורי סורג ובריח.

"המצב שלי הופך אותך למר או לטוב יותר", קולמן אמר בחיוך לוועדה, והוסיף, "למרות שעברתי תקופות קשות מאוד, אני חושב שבסופו של דבר התגברתי על זה".

לשני גברים נוספים אושרו פיצויים בדיון של יום חמישי. רונלד ולסקז ג'וניור ואברהם ויאלובוס הורשעו בטעות ברצח של נער בדאוני בשנת 2000. האדם שנחשב לרוצח האמיתי נרצח בשנה שלאחר הרצח, מידע שעלה בחקירה מחודשת של המקרה בשנים האחרונות. שני הגברים הוכרזו כחפים מפשע בדיון במרץ בבית המשפט העליון של מחוז לוס אנג'לס.

וולסקז, שבילה 23 שנים בכלא, זכה לפיצוי של 1.2 מיליון דולר, בעוד שויאלובוס, שבילה יותר מ-15 שנים בכלא, יקבל 788,060 דולר. הוא גורש למקסיקו לאחר שחרורו.

אותם משוחררים חפים מפשע לא צריכים לשלם מסים מדיניים או פדרליים על סכום הפיצויים. זה גם לא מונע מהם לנקוט בתביעות אזרחיות נגד גורמי אכיפת החוק על טעויות בחקירות.

קולמן הורשע בירי מרכב נוסע ב-2003 של נער בדרום לוס אנג'לס. כפי ש-The Times דיווחה בתחילת השנה, הוא עבד שנים בספרייה של הכלא בקורקורן כדי להוכיח את חפותו ולאחר מכן קיבל עזרה ממתנדבת, מורה מקניון טופנגה. עבודתם הובילה לזיכוי של קולמן וגם של אדם נוסף שהורשע ברצח – אבל סוטו, שקיבל יותר מ-909,000 דולר פיצויים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE