הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מטרוריסטים ועד ניא-נאצים: צרפת בכוננות שיא לקראת האולימפיאדה
המשחקים האולימפיים לשנת 2024 ייפתחו בשבוע הבא, ואיומי הטרור המכוונים לשבש את האירוע ולפגוע במבקרים השונים מדאיגים מאוד את הרשויות

סדרת פיגועים אלימים מעמידה את משטרת צרפת על קצה המזלג כשהפתיחה של המשחקים האולימפיים בפריז מתקרבת בצעדי ענק, ב-26 ביולי.

צרפת נמצאת ברמת הכוננות הביטחונית הגבוהה ביותר שלה, בעוד שהיא מכתוננת לארח מיליוני מבקרים, ספורטאים ומנהיגי עולם במהלך האולימפיאדה – כולה מקווה שהיא תצליח להעביר את השבועיים הללו ללא שום תקרית ביטחונית.

מבצע האבטחה של המשחקים האולימפיים כולל עד 45,000 שוטרים וכוח צבאי של כ-10,000 איש שיסיירו ברחובות ובאתרים השונים בפריז.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בינתיים, כוחות הביטחון הצרפתים עצרו ביום שישי  גבר באשמות טרור בגין ניסיון לרצוח עם סכין נהג מונית, תוך הבעת תמיכה בארגון הטרור הפלסטיני חמאס.

החשוד, שהיה ידוע לרשויות כאדם רדיקלי, עצר מונית בעיר לה-מאן בליל שלישי תוך שהוא מאיים באקדח. על פי הדיווחים, הוא הכריח את הנהג לצאת מהרכב, קשר אותו ודקר אותו בצווארו. במזל, הנהג הצליח לברוח לביתו של תושב מקומי, שם טופל בסופו של דבר על ידי שירותי החירום וניצל.

אחרי חקירה מתמשכת, התוקף נעצר בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי במערב פריז, והוא נחקר באשמה של טרור, ניסיון רצח וחטיפה.

בינתיים, התובעים הצרפתיים אמרו ביום שישי כי התוקף שדקר שוטר צרפתי ליד השאנז אליזה בפריז, חשוד גם ברצח נער מוקדם יותר באותו היום.

השוטר המאושפז צפוי לשרוד את הפציעה, כאשר הרשויות בצרפת מפרסות שהחשוד הוא גבר עם היסטוריה אלימה ובעיות פסיכיאטריות.

לפני כן, ביום רביעי, שר הפנים הצרפתי הודיע כי משטרת הטרור עצרה אדם נאו-נאצי שחשוד ברצון לפגע במסע הלפיד האולימפי.

משרד התובע הכללי בפריז אמר כי האיש נעצר בבוקר יום רביעי בביתו שבמזרח צרפת. לדבריו, הוא מנהל קבוצה בשם "מחלקת הארי הצרפתית" בטלגרם, והוא נעצר לחקירה בגין איומים במוות, דיבור שנאה, פרסום הוראות להכנת פצצות ועוד.

החשוד כבר היה מוכר לרשויות בגין "רעיונות ימין קיצוניים, שניתן לכנותם נאו-נאצים... אנו יודעים שהיה לו רצון לפגוע במטרות פוליטיות או באנשים אחרים".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE