הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זעקה ושתיקה: הפשעים המיניים של ה-7 באוקטובר על המסך הגדול
נוצרים, מוסלמים, יהודים וארגוני זכויות נשים התכנסו בתיאטרון סבן בבוורלי הילס לצפיה משותפת בסרט הדוקומנטרי העוצמתי ״זעקות לפי שתיקה״; מסמך תיעודי מצמרר של הפשעים המיניים המזעזעים שביצעו מחבלי החמאס בנשים ישראליות ב-7 באוקטובר ובהמשך המלחמה בעזה

הקרנה מיוחדת של הדוקומנטרי המדובר ״Screams Before Silence"התקיימה בשבוע שעבר בתיאטרון סבן בבוורלי הילס, שנדמה שהפך מאז ה-7 באוקטובר למקום ההתכנסות המרכזי של הקהילה היהודית בלוס אנג׳לס.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתוך ״זעקות לפי שתיקה״ 

יוצרת הסרט שֶׁרִיל סַנְדְבֶּרג, לשעבר ה- COO של פייסבוק, טסה לישראל למסע של חזרה בזמן למקומות בהם התרחשו אירועי הטבח. הסרט מתמקד בפשעים המיניים המזעזעים שביצעו מחבלי החמאס בנשות ישראל: התקיפות, האונס, האלימות והטרור שהמוח לא מסוגל להבין והלב אינו יכול לסבול. סנדברג הביאה בסרטה עדויות מצמררות של נשים שחזרו משבי החמאס וסיפרו לפרטים על מקרי אונס והתעללות מינית. בנוסף, נשים ששרדו הטבח במסיבת הנובה ועדויות של נשים וגברים שצפו בהתעללויות מיניות שונות בכל זירות הטבח והלחימה. הסרט יורד לעומק של האירועים, מנתח את הפגיעות המניות על ידי מומחים רפואיים ופורנזים ומציג תיעודים גרפיים לא פשוטים לצפייה. הסרט החושפני זכה לתגובות רבות וסוקר בהרחבה ב- CNN ,Wall Street Journal, וב- New York Times, שדרך קבע מציג חזית פרו פלסטינית מאז ה- 7 באוקטובר.

את הערב הנחתה דפנה זימן, מייסדת שותפה ונשיאת Cinemoi ומייסדת צדק לנשים בינלאומי/איחוד ילדים לאומיים. היא אירחה את ההקרנה יחד עם סקוטר בראון, מנהל מוסיקלי ופעיל נגד אנטישמיות, עם תמיכתו של סטיב טיש, מהמרכז לאמנויות הבמה של תיאטרון סבן. עוד לקחו חלק באירוע, הרב בארון וארגון Stand With Us. לערב הגיע קהל גדול מהקהילה הישראלית והיהודית של לוס אנג׳לס, שעמדו בסולידריות וגינו את מעשי הטרור הנפשעים כשהטענה היא שאירועי הטבח הנוראים והפשעים המיניים כנגד נשים אינם זוכים לגינוי אחיד וברור מאירוגנים וקהילות רבות ברחבי העולם.
אחד הדוברים המרכזים של הערב היה שמחה גרינמן, סגן מפקד זק״א, ארגון חיפוש וההצלה של ישראל, אותו אנו רגילים לראות בכל זירת פיגוע ואסון לאומי בפינוי גופות וניקוי הזירות. זק״א עובד ללא הפסקה מאז ה- 7 באוקטובר ובימים אלו נציגיו נמצאים בלוס אנג׳לס לצורך גיוס תרומות והגברת המודעות של פועלו.

נבחרת הפאנל בתום הסרט

בתום הסרט נערך פאנל מעניין שכלל את היידי באש-חרוד, מנכ“לית, Womens Voices Now, ד״ר קרולין הלדמן, מנכ“לית, The representation project, יו״ר לימודי מגדר, נשים ומיניות ופרופסור במכללת אוקסידנטל ד״ר סטיבן א.זיפרשטיין, חוקר בכיר במרכז UCLA לפיתוח המזרח התיכון סוראיה דין, מייסדת "דוברות נשים מוסלמיות, אחמד פואד אל קאטיב, פעיל שלום פלסטיני מעזה, זיינאב חאן, מייסדת ברית המנהיגות המוסלמית האמריקאית (MALA), אנילה עלי, מייסדת AMMWEC ורוז רוטשטיין, מייסדת משותפת ומנכ״לית, Stand With Us.
הפאנל עסק בין היתר בתפיסה הגלובלית של דתות והחברות השונות את אירועי הטבח של ה-7 באוקטובר, אלימות נגד נשים, המלחמה בעזה בעקבותיה והסכסוך הישראלי פלסטיני.

היידי באש-חרוד, מנכ“לית  Womens Voices Now אמרה ל- חדשות USA בתום האירוע: ״זו הפעם הראשונה שכל כך הרבה קבוצות מוסלמיות אמריקאיות, יהודיות אמריקאית וישראליות, ארגוני זכויות נשים התאחדו תחת מטריה אחת. כולם העידו והשתתפו בגינוי של האלימות המינית שהתרחשה ב- 7 באוקטובר ויצאו נגד הניסיונות להכחיש אותה. הערב הזה הוא לא פחות מנס. בתקופה בה נדמה ששיח אזרחי בין אנשים עם דעות שונות הוא בלתי אפשרי, הערב הזה העניק כל כך הרבה תקווה שלא איבדנו את המצפן המוסרי שלנו״.

 

פרטים נוספים: Women's Voices Now

 

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE