הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בגלל כמויות שיא של מהגרים: המדינה בה כמעט חצי מליון תושבים לא מדברים אנגלית
המצב שנוצר במדינה הוא שתושבים עוזבים למדינות זולות יותר מבחינת מסים ועלויות מחייה, בעוד שמספר גבוהה של מהגרים תופסים כבר כ-10% מכוח העבודה

מעל 450,000 תושבי מסצ'וסטס סובלים מיכולת מוגבלת בשפה האנגלית, כך מצא דוח חדש.

ה-Boston Herald דיווח כי המצב מהווה "אתגר נוסף לכלכלה שממשיכה לאבד רבים ממשלמי המסים שלה למדינות אחרות, שם יש מסים נמוכים יותר ועלות חיים נמוכה יותר".

הדוח, שפורסם על ידי MassInc ו-UMass Donahue ביום רביעי, מצא כי כ-480,000 תושבים סובלים מיכולת מוגבלת באנגלית, או LEP. זה מהווה כ-10% מכוח העבודה של המדינה, כך לפי נתונים של שנת 2022.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

הדוח דוחף את פקידי המדינה להתאים את עצמם למספר הגובר של מהגרים שיכולים "לתרום בפוטנציאל המלא שלהם לחיוניות החברתית והכלכלית של המדינה". יתר על כן, הדוח מציין כי אם פקידי המדינה יגבירו את כישורי ה-LEP ברמת שליטה אחת, זה יכול לייצר 3 מיליארד דולר בהכנסות שנתיות נוספות לכלכלות המקומיות.

לכן, בשל הזרם הגובר של מהגרים, קיים צורך דחוף להרחיב את הגישה לשירותי "אנגלית לדוברי שפות אחרות", או ESOL.

לפי הדוח, "השקעה נוספת להגדלת הגישה ל-ESOL היא חשובה יותר מתמיד. כי, בעוד שמסצ'וסטס פיתחה דגמים יצירתיים רבים להענקת שירותים אלה, ההוצאה המדינתית והפדרלית על ESOL לא התמקדה עם גידול האוכלוסייה שלנו שנולדה מחוץ לארה"ב".

הדוח הגיע לאחר שהמושלת מורה הילי הודיעה ביום שלישי על הגבלות חדשות שלפיהן יש לתת עדיפות למשפחות ממסצ'וסטס בשירותים.

ההגבלות הגיעו בעקבות זרם גובר של מהגרים שמעמיס על מערכת מקלטי ההומלסים של המדינה.

"הממשל שלנו נקט בפעולות משמעותיות בשנה האחרונה כדי להפוך את המערכת ליותר ברת קיימא ולעזור למשפחות לעזוב מקלט למגורים יציבים. אבל עם המשך כישלון הקונגרס לפעול בנושא רפורמת ההגירה, אנו צריכים לבצע עוד שינויים", אמרה המושלת הילי בהצהרה.

הילי הודיעה בחודש שעבר כי שלחה חברים מממשלתה לגבול טקסס, תוך ציון "מספרים שיא" של מהגרים המגיעים לבוסטון.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE