הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחזרת אחר המצביעים היהודים: האריס מינתה פקיד ישראלי ליועץ קרוב
אילן גולדנברג, תומך נלהב בהסכם הגרעין ומאמין בפתרון שתי מדינות, ייכנס לתפקיד 'מנהל הקשרים עם הקהילה היהודית' –זאת בניסיון למשוך בחזרה את המצביעים היהודים

קמלה האריס מינתה את אילן גולדנברג, מומחה למדיניות במזרח התיכון ששימש בתפקיד מפתח בשיחות השלום בין ישראל לפלסטינים ב-2013 ובהסכם הגרעין, לתפקיד מנהל הקשרים עם הקהילה היהודית.

גולדנברג הצטרף לממשל ביידן ב-2021 במחלקת ההגנה, לפני שעבר לצוות של האריס כיועץ למזרח התיכון ב-2023. באפריל, הוא עבר למועצת הביטחון הלאומי של הבית הלבן.

"הוא היה העובד הבכיר של סגן הנשיא לנושאי מזרח התיכון ב-7 באוקטובר, אז אני חושב שהיא כנראה מכירה אותו היטב ובוטחת בשיפוטו ובמומחיותו בנושאי ישראל, שהם ברור מאוד חשובים לקהילה היהודית", אמר מייקל קופלו, המנהל הראשי למדיניות בפורום מדיניות ישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גולדנברג, האריס

 

קופלו כתב דוח ב-2020 יחד עם גולדנברג שקרא ל"מדיניות אמריקאית חדשה כלפי הסכסוך הישראלי-פלסטיני" שתקדם "חירות, ביטחון ושגשוג לכל האנשים החיים בין הים התיכון לנהר הירדן" - שפה שהפכה לחלק מרכזי מהגישה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאזור.

עוזר במסע הבחירות של האריס אמר ל-JI שגולדנברג יייעץ גם להאריס בנושאי מדיניות, ושהוא יהיה "הקשר הראשי של המסע עם מנהיגי הקהילה היהודית וגורמים משפיעים, וייעץ בנושאים הקשורים ליחסי ארה"ב-ישראל, המלחמה בעזה והמזרח התיכון באופן כללי", דין ליברמן, סגן יועץ הביטחון הלאומי של האריס, ימשיך לטפל בקשרים עם הקהילה היהודית ממשרדה הרשמי.

גולדנברג, שנולד בישראל, ידוע בוושינגטון כתומך נלהב בפתרון שתי המדינות וכתומך בהסכם הגרעין עם איראן משנת 2015, לצד יועץ הביטחון הלאומי של האריס, פיל גורדון, שעם גולדנברג עבד בקרבה. בתחילת ממשל ביידן ב-2021, גולדנברג טען כי על ארה"ב לחזור להסכם מ-2015 לפני שתנהל משא ומתן על הסכם "ארוך וחזק יותר" עם איראן.

בחירתו זכתה לשבחים מפרוגרסיבים וחלק מהדמוקרטים המרכזיים, אך מהר מאוד עוררה ביקורת ממעגלים אחרים – שגינו את עבודתו במועצת הביטחון הלאומי כתומך בסנקציות שהוטלו על מתנחלים על ידי ממשל ביידן.

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE