הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיגריות רגילות או אלקטרוניות? זה מה שהאמריקאים מעדיפים
בשנות ה-40, למעלה מ-40% מהמבוגרים האמריקאים עישנו סיגריות – מספר שצנח ל-11% היום, נתון שהוא גבוה יותר מכמות משתמשי הסיגריות האלקטרוניות

למרות הירידה הנרחבת בעישון בעשורים האחרונים, סיגריות עדיין פופולריות יותר מאשר סיגריות אלקטרוניות – כך לפחות בקרב האמריקאים.

בסקר גלופ חדש, כ-11%מהאמריקאים אמרו שהם עישנו סיגריה בשבוע האחרון, לעומת 7 אחוזים שאמרו את אותו הדבר על סיגריות אלקטרוניות.

בסך הכל, עישון סיגריות רגילות נשאר ברמה הנמוכה ביותר בכ-80 השנים האחרונות. ב-2022, עישון סיגריות הגיע לשפל חדש של 11% ונשאר ברמה זו מאז.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כאשר גלופ התחיל לחקור עישון, ב-1944, 41% מהמבוגרים האמריקאים אמרו שהם עישנו. אפילו לפני עשור, עישון סיגריות היה בערך בשיעור כפול מהנראה היום.

מבוגרים צעירים הובילו את המגמה בירידת שיעור העישון, עם ממוצע של רק 6 אחוז מהמבוגרים מתחת לגיל 30 שעישנו. זה היה 35 אחוז בשנת 2003.

למרות ששימוש בסיגריות ראה ירידה בקרב מבוגרים צעירים, הם היו קבוצת הגיל שהכי נטתה להשתמש בסיגריות אלקטרוניות. מאז 2019, מספר המבוגרים שמשתמשים בסיגריות אלקטרוניות נשאר בין 6 ל-8 אחוזים. לגבי מבוגרים צעירים, 18% משתמשים בסיגריות אלקטרוניות, בעוד שרק אחוז אחד מאלו שמעל גיל 65 עושים זאת.

למרות זאת, סיגריות עדיין פופולריות יותר מאשר סיגריות אלקטרוניות, סימן להתמדה העקשנית של מוצרי טבק מסורתיים.

עישון כבר מזמן מתקשר להשכלה, כאשר אלו עם השכלה גבוהה פחות נטו להתחיל לעשן. רק חמישה אחוזים מבוגרי הקולג' עישנו בשבוע האחרון, לפי הסקר, לעומת 15 אחוז מאלו ללא תואר אקדמי.

סיגריות אלקטרוניות בדרך כלל נתפסות כבטוחות יותר על ידי מבוגרים אמריקאים. בעוד ש-79 אחוז מהאמריקאים מאמינים שסיגריות הן "מזיקות מאוד", 57 אחוז אמרו את אותו הדבר על סיגריות אלקטרוניות.

למרות שסיגריות מסורתיות כבר מזמן קשורות לתוצאות בריאותיות שליליות, כולל סרטן, גם בסיגריות אלקטרוניות יש ניקוטין, חומר ממכר ביותר. האירוסול בסיגריות אלקטרוניות גם מכיל כימיקלים הקשורים לסרטן.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE