הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כמה מוצרי חלב כדאי לאכול ביום? פרופ' לתזונה עונה על כך
יתרונות מוצרי החלב לגופנו הם שנויים במחלוקת, ומומחים שונים מחזיקים בעמדות שונות. ד"ר דריוש מוזפריאן עושה סדר בבלאגן

חלב עושה טוב לגוף, נכון? ובכן, מספר גובר של חוקרים ורופאים מאתגרים את הרעיון הזה, ואומרים שאולי אין לנו צורך במוצרי חלב כלל, לפי דיווח חדש מה'וול סטריט ג'ורנל'.

במונחים של תלות במוצרי חלב עבור חומרים מזינים מסוימים, זה נכון שזה לא נחוץ, אמר ד"ר דריוש מוזפריאן, קרדיולוג ופרופסור לרפואה ותזונה בבית הספר לרפואה של טאפטס.

"כנראה שאנחנו לא צריכים את כל הסידן וויטמין D ממוצרי חלב", הוא אמר. "יש מקורות אחרים שאתה יכול לקבל, אלטרנטיבות מבוססות צמחים שהוסיפו סידן או ויטמין D שהובילו למתינות בהמלצה על מוצרי חלב במיוחד".

בנוסף, כמו כל מזון, אתה יכול להשמיט כל פריט בודד מהתזונה שלך ו"עדיין לבנות דיאטה בריאה, אז אין צורך לאכול מוצרי חלב", הוא אמר.

אבל יש סיבה לא לרוקן את מגירת הגבינות עדיין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ההדרכה התזונתית של מוצרי חלב, שמקדמת אכילה של שלוש מנות ביום המתמקדות באפשרויות עם שומן נמוך, הייתה "מבוססת על תאוריות מופשטות לגבי מספר חומרים מזינים שאנו צריכים", אמר מוזפריאן, בעיקר סידן וויטמין D. "אבל סוג זה של תאוריה מוחלף כעת במחקר אמיתי סביב בריאות מוצרי החלב".

מוזפריאן אמר כמה דוגמאות ליתרונות של מוצרי חלב כוללות:

  • חלב קשור לסיכון נמוך יותר של לחץ דם גבוה ושבץ נמוך יותר
  • גבינה ויוגורט קשורים לסיכון נמוך יותר של סוכרת
  • כל מוצרי החלב נראים קשורים למסת שריר גדולה יותר ומסת שומן נמוכה יותר

"היתרונות האלה נראים באמת לא קשורים לתוכן השומן או הסידן או ויטמין D המסורתי, אלא לדברים אחרים, למשל, התססה של גבינה או פרוביוטיקה ביוגורט", הוא אמר.

"פרוביוטיקה ביוגורט טובה למיקרוביום שלנו במעיים וכנראה מפחיתה את הסיכון לסוכרת. וגבינה היא למעשה המזון המותסס הנצרך ביותר בארצות הברית, ואנחנו לומדים על יתרונות בריאותיים של מזונות מותססים כמו קימצ'י או כרוב מחמץ."

אז כמה מוצרי חלב כדאי לאכול?

מוזפריאן אומר שהוא ממליץ למטופלים שלו לאכול מנה אחת של יוגורט ללא סוכר וגבינה כל יום אם הם אוכלים מוצרי חלב.

"זה יותר בשביל היתרונות הקרדיו-מטבוליים מאשר בשביל הסידן וויטמין D", הוא אמר, והוסיף שאם זה שומן נמוך או שומן מלא לא נראה להשפיע על היתרונות הבריאותיים. "במשך שנים, המלצנו על מוצרי חלב ללא שומן או עם שומן מופחת, שלא טעימים במיוחד. ואני אומר לאנשים, עד שיהיו לנו יותר ראיות, כרגע, בחרו בשומן נמוך או שומן מלא, איזה שאתם מעדיפים".

 

15% לא
85% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE