הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עסקת החטיפים: יצרנית הסניקרס, מארס, תרכוש את קלנובה, יצרנית פרינגלס ב-36 מיליארד דולר
חברת המזון מארס אינק. הודיעה ביום רביעי כי היא הסכימה לרכוש את קלנובה, ענקית גלובלית בתחום ייצור החטיפים, הדגנים והאטריות, בעסקה מסחררת בשווי 35.9 מיליארד דולר

חברת המזון מארס אינק. הודיעה ביום רביעי כי היא הסכימה לרכוש את קלנובה, ענקית גלובלית בתחום ייצור החטיפים, הדגנים והאטריות, בעסקה מסחררת בשווי 35.9 מיליארד דולר.

החברה המשפחתית - ביתה של סניקרס, סקיטלס ו-M&M's - תשלם 83.50 דולר למניה בעסקה מזומנים בלבד עבור קלנובה. זה מייצג פרמיה של כ-33% לנעילת קלנובה ב-2 באוגוסט, לפני שרויטרס דיווחה כי מארס מתעניינת בעסקה עבור יצרנית הפרינגלס, לפי הדיווח.

מותגים נוספים בולטים תחת קלנובה כוללים את Eggo, Cheez-It, Club Crackers ו-Pop-Tarts. "בקבלת מגוון המותגים הגלובליים המתפתחים של קלנובה, יש לנו הזדמנות משמעותית לפתח עוד יותר את עסק החטיפים הבר-קיימא של מארס לעתיד", אמר פאול וייהראוך, מנכ"ל מארס, בהצהרה. "אנו נכבד את המורשת והחדשנות שמאחורי המותגים המדהימים של קלנובה לחטיפים ולמזון, תוך שילוב הכוחות שלנו כדי להציע יותר בחירה וחדשנות לצרכנים וללקוחות. יש לנו כבוד עצום למורשת המפוארת שקלנובה בנתה ואנו מצפים לקבל את צוות קלנובה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בעלים חדשים, אותו הטעם. פרינגלס

 

מניות החברה עלו ב-8% ל-80.45 דולר לפני הפעמון, כך דיווחה רויטרס.

העסקה עבור קלנובה מגיעה כאשר גידול המכירות בחברות המזון הארוזות בארה"ב כולל קראפט היינץ, מונדלז והרשי, נפגע כאשר לקוחות עם תקציב מוגבל מחפשים חלופות פרטיות וזולות יותר לפריטים הממותגים היקרים יותר.

זה הביא ליצירת עסקאות בתעשיית המזון הארוז כאשר חברות מחפשות קנה מידה כדי להתמודד עם השפעות האינפלציה במחירים ותרופות לירידה במשקל המשקללות על הביקוש.

העסקה עולה על רכישת וריגלי של מארס ב-23 מיליארד דולר ב-2008, כאשר העסקה האחרונה נחשבת לגדולה ביותר בתעשיית המזון הארוז.

לא צפוי שהרכישה תעבור חסמים בשל החפיפה המוגבלת בין ההצעות של שתי החברות, כך אמרו מומחים משפטיים לרויטרס.

קלנובה, שהתפצלה מ-WK Kellogg Co באוקטובר האחרון, שורשיה נעוצים בעסקי החטיפים המלוחים בארה"ב וברחבי העולם, ומכרה דגנים מחוץ לצפון אמריקה. WK Kellogg נותרה עם עסק הדגנים של קלוג בצפון אמריקה, החברה האם המקורית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE