הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רופאת עור מגלה: שני שלבים בטיפוח העור שהיא עושה מדי יום
גלישה ברשתות החברתיות עלולות לגרום לכם לחשוב שאתם צריכים 10 מוצרים שונים כדי לדאוג לעור בריא – אבל ד"ר דיביה סריניוואסה הסבירה למה זה לא ייתכן, ומה כן צריך לעשות

כאשר מדובר בטיפוח העור, קל להרגיש מוצפים כשאנחנו מותקפים באופן קבוע במצעד של קרמים ותמציות משתנים, כל אחד מבטיח להפוך את עורנו ולשנות את חיינו.

חיפוש מהיר ברשתות החברתיות יכול להציע שלפחות 10 מוצרים שונים נדרשים בבוקר ובערב כדי לשמור על מראה עור בריא. אבל אילו מוצרים אתם באמת צריכים בשגרת היומיום שלכם, ואילו שלבים אפשר לדלג עליהם?

הרופאה הפלסטית והמומחית לעור, ד"ר דיביה סריניוואסה, שוחחה עם 'ניוזוויק' וחשפה את הדרכים לשמור על הפנים.

"מוצרי טיפוח לעור הם חיצוניים, כלומר הם צריכים להיספג דרך העור שלך", סריניוואסה אמרה. "אם יש לך שגרת טיפוח עור בת 10 שלבים, זה בלתי סביר שכל החומרים האלה נספגים ברמה יעילה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

חלק מהמוצרים יכולים גם להיות יעילים יותר בשעות שונות של היום, או שיכולים להיות יעילים באותה מידה אם משתמשים בהם רק פעמיים בשבוע.

לדוגמה, רטינול מומלץ לשימוש בלילה כיוון שהוא יכול להגביר את רגישות העור שלנו לשמש ולעיתים קרובות מומלץ לשימוש כל יום שני.

עם זאת, ישנם שני שלבי טיפוח עור שסריניוואסה אף פעם לא מוותרת עליהם:

ניקוי - "אני לעולם לא מוותרת על הסרת איפור לפני השינה. אין צורך לנקות את הפנים בבוקר, אבל ללכת לישון עם איפור על הפנים זה הכנה לכישלון ללא קשר לכל דבר אחר שתשתמשו בו לעור שלכם".

הגנה מפני השמש - "אני משתמשת בגורם הגנה מהשמש (SPF) בכל יום, ללא קשר לתוכניות שלי לאותו היום, כיוון שהזדקנות הפנים מואצת מאוד על ידי נזקי UV. אם אתם לא עושים דבר אחר, אין מוצר יחיד שימנע הזדקנות עור טוב יותר מ-SPF".

אם אתם בוחרים לכלול טיפולים ממוקדים יותר, כמו רטינול או חומצה סליצילית, חשוב שתאזנו את אלה עם מוצרים שעוזרים לשמור על לחות הטבעית של העור שלכם.

"יש לי הרבה מטופלים שהצטרפו לטרנד של הרטינול, אבל הם מרגישים שהם לא רואים את ההשפעות", סריניוואסה אמרה. "הבעיה לעיתים קרובות היא חוסר איזון".

רטינול עוזר בתהליך התחדשות התאים ובחידוש המרקם של העור. בהתאם לכך, הוא יכול להיות מייבש מאוד. חשוב לאזן רכיבים כאלה עם מוצרים שמשחזרים ושומרים על לחות ועל מחסום העור. אותו דבר ניתן לראות עם הוספה אגרסיבית של AHA- [חומר קילוף כימי] לשגרת טיפוח, ללא הרכיבים המאזנים הנוספים של הומקטנטים [מרטיבי עור כמו חומצה היאלורונית וגליצרין] שעוזרים לשחזר ולשמור על לחות".

בסופו של דבר, אומרת סריניוואסה, עור ללא פגם לא ניתן להשיג במהלך לילה. "טיפוח העור הוא משחק לטווח ארוך," היא אמרה. "אל תעמיסו יותר מדי מוצרים בתקווה לשיפור בכל דבר. במקום זאת, דרגו את הדאגות שלכם וקבעו מטרות סבירות בפרקי זמן סבירים. המתינו שלושה חודשים כדי לראות תוצאות משמעותיות".

וכשמדובר ברכישת מוצרים חדשים: "יקר לא תמיד אומר טוב יותר. השתמשו במה שעובד עבורכם".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE