הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי הארלי-דייווידסון – עכשיו גם ג'ק דניאל'ס נוטשת את האג'נדה הפרוגרסיבית
אחרי שנים שתאגידים נפלו ללחץ להשיק מדיניות 'גיוון, שוויון והכללה' – רבות מבינות שהתעסקות בפוליטיקה והתמקדות בגורמים שלא קשורים לכישורים, אינן עוזרות לרווחים

יצרנית הוויסקי ג'ק דניאל'ס אמרה שתצמצם את יוזמות ה-DEI שלה, ובכך היא נכנעת ללחצים ברשתות החברתיות אחרי שפעיל "נגד ווק" אמר שהוא מתכונן להשיק חרם.

ענקית המשקאות, חברת בראון-פורמן – עם שווי שוק של 21.37 מיליארד דולר – היא החברה האחרונה שביטלה את תוכנית הגיוון, השוויון וההכללה שלה, אחרי הארלי-דיווידסון, טרקטור ספליי וג'ון דיר.

חברות גדולות שתלויות בלקוחות ממדינות אדומות נכנעו ללחצי חרם מצד הפעיל התאגידי רובי סטארבק, שאמר שג'ק דניאל'ס היא הבאה ברשימה - אך החברה שינתה את מדיניותה לפני שהוא הספיק להוביל חרם.

"אנחנו כעת מכריחים ארגונים בעלי מיליארדי דולרים לשנות את מדיניותם בלי אפילו לפרסם, רק מתוך הפחד שיש להם מלהיות החברה הבאה שאנחנו חושפים", כתב סטארבק ב-X.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

בראון-פורמן תפסיק לקשר בונוסים ושכר להתקדמות ב-DEI, תסיים את השתתפותה בדירוג שנתי של חברות עם סביבה ידידותית ל-LGBTQ ותזרוק את התוכניות שלה לדחוף לקבוצה מגוונת יותר של ספקים, לפי עותק של מכתב פנימי שפורסם ב-X.

החברה קשרה בעבר 10% מהתגמול לטווח-קצר של בכירים להתקדמות ביעדי DEI, לפי דוח שנתי לשנת 2023.

החברה, שממוקמת בקנטקי, השיקה את יעדי ה-DEI שלה ב-2019.

"מאז, העולם התפתח, העסק שלנו השתנה, והנוף החוקי והחיצוני השתנה באופן דרמטי, במיוחד בתוך ארצות הברית", אמרו בכירי החברה לעובדים במכתב ביום רביעי.

"עם הדינמיקות החדשות הללו במשחק, עלינו להתאים את עבודתנו כדי להבטיח שאנו ממשיכים להניע תוצאות עסקיות תוך הכרה נאותה בסביבה הנוכחית בה אנו נמצאים".

מניות בראון-פורמן ירדו פחות מ-1% ביום חמישי.

 

 

פעילים חברתיים קראו לחברות גדולות ליישם תוכניות DEI נרחבות לפני כמה שנים – וכעת אותן חברות מגיבות לקריאות לקצץ ביעדים אלה, בראש ובראשונה בהובלת סטארבק ב-X.

בנוסף למדיניות DEI, סטארבקס מכוונת חץ לחברות שמשתתפות בדירוג של מסע הזכויות האדם למקומות עבודה ידידותיים ל-LGBTQ - שבעבר העניק לבראון-פורמן ציון מושלם של 100.

"ג'ק דניאל'ס הגיע למסקנה המציפה שהתמקדות יתר בגורמים שאינם קשורים לכישורים אינה מגדילה את הרווח התחתון", הפסיכותרפיסט ג'ונתן אלפרט אמר ל'ניו יורק פוסט'.

"למעשה, אין צורך להסתכל רחוק יותר מטרגט ובאד לייט כדי לראות כיצד המעבר מזה של קמעונאים ללוחמי צדק חברתי לא מוביל לתוצאות הטובות ביותר, הגדלת מכירות, ושיפור תדמית ציבורית".

טרגט איבדה 10 מיליארד דולר מהשווי שוק שלה בתקופה של 10 ימים בשנה שעברה כאשר לקוחות החרימו את החברה לאחר שהשיקה את אוסף הגאווה שלה, שכלל בגדים לילדים.

מכירות באד לייט קרסו לאחר שחברת הבירה השיקה פרסומת עם המשפיענית הטרנסג'נדרית ברשתות החברתיות, דילן מולבני, בשנה שעברה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE