הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ההקלה בקבלת גרין קארד: שופט פדרלי חסם את המהלך של ביידן
בית משפט בטקסס קיבל את העתירה שהתקבלה בשם 16 מדינות רפובליקניות המתנגדות לצווים החדשים של הנשיא, שהיו מאפשרים לכחצי מיליון מהגרים הנשואים לאזרחים אמריקאים דרך קלה לתושבות

שופט פדרלי בטקסס חסם באופן זמני ביום שני את ההזדמנות של ממשל ביידן להעניק מעמד חוקי למהגרים לא מורשים הנשואים לאזרחים אמריקאים, תוך שהוא בוחן בקשה מ-16 מדינות בהובלה רפובליקנית שהתנגדו למדיניות החדשה.

ההחלטה של שופט בית המשפט המחוזי, ג'יי. קמפבל ברקר, מעכבת את תוכנית ההגירה הגדולה שנפתחה רק בשבוע שעבר לכחצי מיליון מהגרים החיים בארה"ב ללא מעמד חוקי. למרות שהיא זמנית וראשונית, ההחלטה היא גם מכה מוקדמת לאחת משני הצווים הגדולים שנקט נשיא ביידן ביוני בנושא ההגירה, נושא מרכזי בקמפיין לנשיאות ב-2024.

התוכנית, המכונה "שמירה על המשפחה ביחד", הוכרזה רק שבועות אחרי פעולה מנהלית נוספת שהגבילה מאוד את הגישה למקלט בגבול הדרומי, והוצגה כאמצעי להתמודד עם מצוקתם של חלק מהמהגרים הבלתי מתועדים שחיו בארה"ב שנים בתקופת עקירות משפטית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

המדיניות הייתה אמורה לאפשר למהגרים לא מורשים להגיש בקשה לאשרות עבודה זמניות והגנות מגירוש, תחת תועלת הגירה המכונה פרול, אם הם נשואים לאזרחי ארה"ב, חיו במדינה לפחות 10 שנים ועברו בדיקות רקע. התוכנית פתוחה גם לילדים של אותם בלתי מתועדים. אלה עם הרשעות פליליות אינם זכאים לתהליך.

התוכנית הייתה גם דרך מהירה יותר לקבלת אזרחות קבע ולאחר מספר שנים, אזרחות אמריקאית, למהגרים הזכאים.

מהגרים, כולל אלה שחיים בארה"ב באופן לא חוקי, יכולים לקבל גרין קארד אם הם נשואים לאזרח אמריקאי. אך חוקי ארה"ב דורשים בדרך כלל מאלה שנכנסו לארה"ב באופן לא חוקי לעזוב את המדינה ולחזור אליה באופן חוקי כדי להיות זכאים לאותו גרין קארד. עשיית כך, עם זאת, יכולה להפעיל איסור כניסה לארה"ב למשך 3 או 10 שנים, מה שמונע ממשפחות בעלות מעמד מעורב לרדוף אחרי אופציה זו.

בעוד שממשל ביידן טען כי היוזמה שלו מקדמת אחדות משפחתית בבתים שכוללים אזרחי ארה"ב, טקסס והמדינות הנשלטות על ידי הרפובליקנים אמרו בתביעה שהוגשה ביום שישי כי המדיניות מעניקה פרס להגירה לא חוקית.

המדינות האדומות, שהתנגדו לכמעט כל צעד גדול של ממשל ביידן בנושא ההגירה, אמרו כי המדיניות עשתה שימוש לא נכון בסמכות הפרול.

ביום שני, ברקר, השופט הפדרלי בטקסס שמונה על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הוציא צו מנהלי האוסר על משרד לביטחון המולדת להעניק פרול למבקשים לפי מדיניות "שמירה על המשפחה ביחד".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE