הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר מטריד: כשליש מהסטודנטים הלא יהודים – אימצו תפיסות אנטישמיות
הממצאים המדאיגים הראו כי כ-15% מהתלמידים באקדמיה מאמינים שלישראל אין זכות קיום, ו-16% מאמינים שליהודים יש יותר מדי כוח בארה"ב

סביב שליש מהסטודנטים שאינם יהודים אימצו דפוסי רעיונות עוינים ליהודים או לישראל במהלך שנת הלימודים 2023-24, על פי מחקר חדש של חוקרי אוניברסיטת ברנדייס.

המחקר, שפורסם ביום חמישי על ידי מרכז מוריס ומרילין כהן ללימודים יהודיים מודרניים של האוניברסיטה, עוזר לצייר תמונה ברורה יותר של העמדות המתוחות סביב ישראל ועזה שהתפשטו בקמפוסים בשנה שעברה, והובילו להפגנות פרועות ולצעדי אכיפה חריגים של האוניברסיטאות.

המחקר מצא כי כ-15% מהסטודנטים שנשאלו היו עוינים לישראל, כשרבים מהם מאמינים, למשל, שאין לישראל זכות קיום. כמו כן נמצא כי כמעט רבע מהסטודנטים שאינם יהודים אמרו שהם לא רוצים להיות חברים של אנשים שתומכים בקיומה של ישראל כמדינה יהודית, עמדה שהסקר אמר שהיא גורמת ל"הדרת כמעט כל עמיתיהם היהודים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה פרו-פלסטינית באונ' קולומביה (צילום: Getty Images)

 

הסקר מצא כי 16% מהסטודנטים שאינם יהודים היו עוינים ליהודים אך לא לישראל, והאמינו ברעיונות אנטישמיים קיימים כמו שיהודים יש להם יותר מדי כוח בארה"ב. שני אחוז מהנשאלים היו עוינים גם ליהודים וגם לישראל, ואלה הציגו את השיעור הגבוה ביותר של עמדות אנטישמיות.

רוב הסטודנטים שאינם יהודים, 66%, לא היו עוינים ליהודים או לישראל, כך אמר הסקר.

לן סייקס, שותף למחקר, אמר שהתמודדות עם אנטישמיות בקמפוס היא "בעיה שניתן לפתור", אך שהאוניברסיטאות והקהילה היהודית צריכות לעשות עבודה טובה יותר בהבנת הדרכים השונות בהן חושבים על יהודים וישראל אנשים שאינם יהודים.

"אנו לא מוצאים אקלים של שנאה אנטי-יהודית אוניברסלית, וגם לא מוצאים שדאגותיהם של סטודנטים יהודים לגבי אנטישמיות הן לא מבוססות", כתבו סייקס ושותפיו במסקנתם. "במקום זאת, אנו מוצאים שחוויותיהם של סטודנטים יהודים בסביבה עוינת בקמפוס נגרמות על ידי מיעוט (אך חלק משמעותי) של סטודנטים המחזיקים דפוסי אמונה העוינים לישראל ו/או ליהודים".

החוקרים שאלו גם אם הסטודנטים השתתפו בפעילות תומכת פלסטין בקמפוסים שלהם, והציעו כמות של השתתפות בהפגנות שהפכו לכותרות בשנה שעברה. הם מצאו כי 17% מהסטודנטים דיווחו על השתתפות באירוע תומך פלסטינים בשנה האחרונה ו-23% דיווחו על פרסום תוכן תומך בפלסטינים ברשתות החברתיות. תשעה אחוז דיווחו על השתתפות בפעילות תומכת ישראל באופן אישי או ברשתות החברתיות.

הסקר מצא כי ישנה קורלציה חזקה בין אמונות פרוגרסיביות ותמיכה ברעיון ש"כל האדמות שנתפסו דרך קולוניזציה צריכות לחזור לעמים הילידים" לבין עוינות כלפי ישראל. כמעט 90% מאלו שסווגו כעוינים לישראל, אך לא ליהודים, הזדהו כליברלים או כליברלים מאוד. אלו שסווגו כעוינים ליהודים, אך לא לישראל, היו יותר פוליטית מגוונים: 16% היו שמרנים, 31% מתונים ו-53% ליברלים או ליברלים מאוד - דומה להתפלגות הכללית של זהויות פוליטיות של הסטודנטים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE