הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה תאפשר למהגרים לקבל מענק דיור מהממשל – בתוכנית שסופגת ביקורת: "מושגעים"
הסנאט בגולדן סטייט אישר להכליל מהגרים לא מתועדים בתוכנית שמעניקה 150,000 דולר לרכישת בית ראשון. ראש המיעוט במדינה: "יעודד כאוס"

הדמוקרטים מקליפורניה הם "משוגעים" על כך שהעבירו חקיקה פרוגרסיבית שתיתן למהגרים לא חוקיים עד 150,000 דולר לרכישת בית לראשונה, אמר בכיר רפובליקני מקומי.

החוק, AB 1840, יחייב את תוכנית סיוע לרכישת בית של רשות האשראי לדיור של קליפורניה, או כפי שהיא מוכרת – תוכנית 'חלום קליפורניה לכולם', לכלול את בקשות המהגרים הלא חוקיים.

ביום שלישי האחרון, הצעת החוק אושרה על ידי הסנאט בקליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית הקפיטול של קליפורניה (צילום: Getty Images)

 

בהצהרה ל'פוקס ניוז', ראש המיעוט הרפובליקני באספה המחוקקת של קליפורניה, ג'יימס גלגר מיובה סיטי, טען כי החקיקה תחמיר את משבר הגבולות, משבר הדיור והעלות הגבוהה של החיים בגולדן סטייט.

"לא ידעתי שאפשר להחמיר את משבר הגבול ואת משבר הדיור רק בהצבעה אחת, אבל הדמוקרטים מצאו דרך", אמר גלגר. "לתת תמיכה בדיור ממומן על ידי משלמי המסים למהגרים לא חוקיים יגרום לעלויות לעלות עוד יותר ויעודד יותר כאוס בגבול".

"זה משוגע, וזה צריך להיפסק", הוא אמר.

תוכנית 'חלום קליפורניה לכולם' עברה למרות שהכספים נגמרו רק 11 ימים לאחר שהוטמעה ביוני, שבה זכו 1,700 קוני בית לראשונה באותה עת. מציאת מימון נוסף לתוכנית הייתה הדאגה העיקרית בדיון בסנאט.

התוכנית נותנת לקוני בית לראשונה עד 20% מערך הבית או עד 150,000 דולר כעזרה במקדמה. החוק חוזר כעת לאספה המחוקקת של מדינת קליפורניה לדון בתיקונים שביצע הסנאט של המדינה.

החוק עבר ב-12 קולות, בהתאם לקו המפלגתי בתוצאה של 23-11. חלק מהדמוקרטים שהיו נוכחים לא הצביעו.

המושל גווין ניוסום לא אמר אם הוא יחתום על החוק אם זה יעבור בסנאט לפני המועד האחרון ב-31 באוגוסט. בהצהרה ל'פוקס ניוז', הדובר של ניוסום אמר כי המושל הדמוקרטי יערוך הערכה של החקיקה כאשר זו תגיע לשולחנו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE