הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אלו הם 4 המזונות הגרועים ביותר עבורכם – והתחליפים הבריאים שלהם
אם אתם מחפשים להיות בריאים וחזקים יותר, כדאי להגביל את המאכלים והמשקאות הבאים להם יש ערך תזונתי נמוך – ולהחליף אותם באפשרויות מזינות יותר

אחת הדרכים הקלות ביותר לשפר את התזונה שלך היא ללמוד איך לזהות את המזונות הכי פחות בריאים - ואיך להחליפם באפשרויות טובות יותר.

עם זאת, הסתכלות על מזונות דרך עדשת "טוב" או "רע" יכולה להקשות על ההחלטות, אומרת ברוגן טיילור, תזונאית רשומה בבאנר הלת' בפיניקס, אריזונה.

אם זה היה פשוט כמו לדעת אילו מזונות טובים או רעים לבריאות שלנו, רוב האנשים לא היו עדיין אוכלים אותם, היא אומרת. רבים מהמזונות הממכרים (והלא בריאים) ביותר הם שילוב מפתה של פחמימות ושומן - יחד עם קצת סוכר, מלח, או שניהם - שתוכננו לשמור עלינו נשנשים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

סודה

טיילור רואה רבים מהלקוחות שלה ששותים הרבה סודה. "הם יודעים שזה לא משהו שהם אמורים לצרוך הרבה, אבל זה יכול להיות הרגל שמאוד קשה להפסיק", היא אומרת.

סודה ושתייה מתוקה אחרת קשורות להשמנה, השמנת יתר, סוכרת מסוג 2, ולריקבון שיניים וחורים.

במקום לנסות להעביר אנשים מסודה רגילה לסודה דיאט, היא עובדת עם אנשים כדי להפחית את צריכתם בכללותה.

תחליפים בריאים יותר

מים ותה צמחים הם אפשרויות נהדרות לנסות במקום סודה, אומרת טיילור.

"המטרה שלי היא לעזור לאנשים להגביר את צריכת המים כמה שיותר, אבל אם הם יכולים להשתמש בחלופות כמו מים מוגזים, מים בטעם, מים עם תוספת פרי, או תה צמחים זה עדיין יפחית את כמות הסוכר הכוללת", היא אומרת.

לחם לבן

למרות שהרבה אנשים מביעים דאגה לגבי כמות הלחם שהם אוכלים, ניסיון להוציאו לחלוטין מהתזונה יכול לגרום לאנשים לאכול יותר, אומרת טיילור.

לחם לבן מיוצר מקמח מזוקק, שנשלל מסיבים ומחומרים מזינים במהלך העיבוד. זה יכול להוביל לעליות חדות ברמות הסוכר בדם ועלול לתרום לעלייה במשקל, התנגדות לאינסולין ובעיות מטבוליות אחרות.

תחליפים בריאים יותר

לחם מלא הוא אלטרנטיבה טובה ללחם לבן מכיוון שהוא מכיל יותר סיבים, ויטמינים ומינרלים ושומר על רמות סוכר בדם יותר יציבות.

צ'יפס

חטיפי צ'יפס בדרך כלל מטוגנים בשמנים לא בריאים ומכילים הרבה מלח, מה שהופך אותם לעשירים בקלוריות, שומנים רוויים ונתרן. צריכת מזונות מטוגנים באופן קבוע יכולה להגביר את הסיכון להשמנה, מחלות לב ומצבים כרוניים אחרים.

תחליפים בריאים יותר

פרוסות תפוח אדמה אפויות בתנור עם תבלינים ועשבי תיבול הן אפשרות טעימה. השתמשו בספריי שמן זית כדי להפוך את חיצוניות הפרוסות לפריכה ונעימה.

גבינה מעובדת

מוצרי גבינה - כמו גבינת נאצ'וס, פרוסות גבינה מעובדת ורטבי גבינה בקופסא - אינם בחירות בריאותיות למספר סיבות.

"העיבוד עלול להוסיף שומנים רוויים, שומניםטראנס, נתרן, סוכר, צבעים ותוספי טעם שיכולים להוביל לעלייה ברמות לחץ הדם, סוכר בדם וכולסטרול. גבינות מעובדות גם נוטות להיות עם טעם קרמי וחזק יותר שהופך אותן למושכות יותר, ולכן קשה יותר לשלוט בצריכה שלהן", היא אומרת.

תחליפים בריאים יותר

כאשר אתם במצב רוח לגבינה, בחרו במוצרלה טריה, פטה, ריקוטה או גבינת עזים, שבהן פחות שומן ונתרן בהשוואה לגבינות מעובדות, וייתכן שיכילו יותר חלבון וסידן.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE