הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניק קייב מדבר על ה"אהבה העמוקה" לישראל – ותוקף את רוג'ר ווטרס "המביך"
שתי אגדות הרוק מצאו את עצמן בכותרות העיתונים אחת נגד השנייה, שכן קייב דיבר על "הקשר העמוק לעם היהודי" – בעוד שמייסד פינק פלויד הגיב כמו תמיד באנטישמיות מכוערת

המוזיקאי האוסטרלי ניק קייב הביע פעם נוספת את תמיכתו האיתנה בישאל ובעם היהודי, והסביר מדוע התעלם מקריאות להחרים את ישראל – בראיון שגרר ביקורת חריפה מצד עמיתו לעולם הרוק, רוג'ר ווטרס מפינק פלויד, שהוא אנטישמי קולני במיוחד.

בראיון שנערך עם קייב עבור המגזין Reason, אגדת הרוק אמר שיש לו "אהבה עמוקה" לישראל. הוא גם הסביר את הבעייתיות לדעתו עם קריאות לחרם תרבותי, ואמר שקשה לו לחשוב שהמוזיקה שלו תשמש לענישת "אנשים רגילים בגלל מעשי ממשלתם".

"אני מבין שזה דבר שנוי במחלוקת לומר... אני פשוט לא מסכים עם חרם תרבותי באופן כללי", אמר קייב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניק קייב מימין, רוג'ר ווטרס משמאל

 

המוזיקאי האוסטרלי התייחס ספציפית לתמיכתו של ווטרס בתנועת ה-BDS, ואמר כי דה דבר "מביך" ו"מזיק ביותר".

בתגובה, בסיסט פינק פלויד פרסם סרטון באינסטגרם שלו, ואמר: "הנה התגובה שלי לבחור האוסטרלי. ניק קייב. ניק פאקינג קייב. האמא והאבא הפלסטינים שנושאים את חתיכות הילדים המתים שלהם בשקית ניילון לאורך הדרך המרה המובילה לשום מקום, עוצרים בצד כדי לחרוט מסר בחורבות. ניק, הנה המסר".

"ניק קייב היקר, אנחנו, העם היליד של פלסטין, מתחננים אליך, בבקשה אל תחצה את החרם של ה-BDS כדי להתפרנס בישראל. זה לא מורכב, ניק, זה לא", אמר ווטרס.

"הפעולה הזאת, לשיר בישראל עבור פרנסה, משמשת כהלבנת פנים של הכיבוש הציוני הישראלי בן 75 השנה, גזל האדמות, האפרטהייד ורצח העם של העם שלנו, ניק. בבקשה, בבקשה, עקוב אחר הדוגמה שנותן רוג'ר ווטרס ובריאן אינו, ועוד רבבות של אחרים הפעילים בתנועת ה-BDS. ניק, שים לב".

 

 

אהבתו של קייב לישראל

בראיון שהעניק הזמר האוסטרלי, הוא נשאל מדוע הוא כל כך נחוש בעמדתו נגד אנטישמיות, קייב הסביר איך גדל ליד קהילה יהודית באוסטרליה והיה לו חברים רבים יהודים, כולל חברה יהודיה, במהלך גיל הנעורים שלו.

"יש לי פשוט קשר עם העם היהודי", אמר קייב, שהודה שהוא גם מהופנט מהקשר התנכ"י ומיד רצה לבקר בישראל כדי לראות ולחוות את האתרים הדתיים.

"למרות כל התסבוכות הנוראיות המתרחשות בישראל ברגע זה, מעומק הלב, יש לי אהבה עמוקה למקום הזה", הדגיש קייב.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE