הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה אישרה את העלייה הגדולה ביותר בביטוחי דיור בשנים האחרונות
כאשר המדינה מתמודדת עם ערכי בתים ועלויות תיקון גבוהות, כמו גם מזג אוויר קיצוני באופן תכוף – מחלקת הביטוח של הגולדן סטייט הסכימה ל'אולסטייט' להעלות את הפרמיות ביותר מ-30%

מחלקת הביטוח של קליפורניה נתנה אישור לחברת Allstate להעלות את הפרמיות שלה לביטוח לבית בממוצע של 34.1%, העלייה הגדולה ביותר בשיעורי הביטוח שאושרה על ידי הסוכנות עבור חברת ביטוח גדולה בשלוש השנים האחרונות.

ההחלטה צפויה להשפיע על יותר מ-350,000 מבוטחים ברחבי המדינה, כאשר בעלי בתים במחוזות פרסנו, מדרה ומריפוסה יראו את העליות הגבוהות ביותר.

בעלי בתים בקליפורניה שמחזיקים בפוליסות עם אולסטייט, אחת מחברות הביטוח הפרטיות הגדולות ביותר במדינה, יראו את שיעורי הביטוח שלהם עולים בתאריך החידוש הראשון שלהם לאחר ה-7 בנובמבר, לפי הגשת החברה. העלייה בשיעורים מכסה רק ביטוח בתים, אך לאולסטייט יש בקשה פתוחה להעלות את פרמיותיה לבעלי דירות בממוצע של 30%, דיווח ה'כרוניקל'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שריפה באזור סן ברנרדינו, תחילת אוגוסט (צילום: Getty Images)

 

בהצהרה לניוזוויק, אולסטייט אמרה: "אישור שיעור הביטוח לבית מאפשר לנו להמשיך להגן על לקוחותינו הקיימים בזמן שאנו עובדים עם מחלקת הביטוח של קליפורניה כדי לשפר את זמינות הכיסוי וליצור שוק ביטוח בתים יותר יעיל ובר קיימא לצרכנים במדינה".

"ערכי בתים גבוהים יותר ועלויות תיקון יחד עם מזג אוויר קיצוני יותר ותכוף יותר מובילים לתשלומים גבוהים יותר כדי לעזור ללקוחות להתאושש, לכן אנו צריכים להתאים את השיעורים כדי לשקף טוב יותר את עלות הגנה על לקוחותינו".

חברת הביטוח אמרה לניוזוויק שהיא מציעה הנחות ללקוחות הנוכחיים של ביטוח בתים, עבור אלה שנקטו צעדים למניעת סיכון שריפות יער בנכס שלהם.

העלייה בשיעורים של אולסטייט היא מכה נוספת לבעלי בתים בקליפורניה שמתמודדים עם חברות ביטוח שמקטינות כיסוי, נסוגות מהמדינה או מעלות שיעורים. הפעם האחרונה שמחלקת הביטוח של קליפורניה אישרה עלייה כה משמעותית בשיעורים עבור חברת ביטוח גדולה הייתה ב-2021, כאשר חברת הביטוח Homesite Co., חברת בת של American Family Insurance, קיבלה אישור להעלות את הפרמיות ב-38.2 אחוזים.

אך עליות שיעורים כאלו צפויות להפוך לנפוצות יותר. רק מספר חודשים לאחר שהודיעה כי היא לא תחדש כיסוי ל-72,000 מבוטחים במדינה, 'סטייט פארם' ביקשה מהסוכנות של קליפורניה אישור להעלות את שיעור הביטוח לבית ב-30% ביולי. היא קיבלה אישור לעלייה של 20%. כפי שדווח ב'כרוניקל', סטייט פארם הייתה אחראית ל-8.7 אחוז מכלל פוליסות ביטוח הבית בגולדן סטייט בשנת 2022.

על פי נתוני Bankrate, בעלי בתים בקליפורניה משלמים כיום בממוצע 1,403 דולר בשנה עבור ביטוח של 300,000 דולר בכיסוי מגורים - כ-35 אחוזים פחות מהממוצע הארצי. זה בגלל שהחקיקה הנוקשה של קליפורניה בעיקר הגנה על התושבים מפני עליות מחירים עצומות.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE