הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בריטניה משעה משלוחי נשק לישראל – הרב הראשי האנגלי תקף: "מעודד את אויבינו המשותפים"
הרב אפרים מירביס תיאר את ההחלטה של מפלגת הלייבור "תמוהה", שכן היא הגיעה מיד אחרי ההוצאה להורג של ששת החטופים ובעוד שישראל נלחמת ב-7 חזיתות בעל כורחה

הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירביס, גינה ביום שני את החלטת הממשלה הבריטית להשעות 30 מתוך כ-350 רישיונות לייצוא נשק לישראל.

בהצהרה בפלטפורמת X בליל יום שני, אמר מירביס כי זה "מעורר תמיהה" שהחלטה כזו התקבלה "בזמן שישראל נלחמת מלחמה על עצם הישרדותה בשבע חזיתות שנכפו עליה ב-7 באוקטובר, ובדיוק ברגע שבו שישה בני ערובה שנרצחו בדם קר על ידי טרוריסטים אכזריים נקברו על ידי משפחותיהם."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירביס (צילום: Getty Images)

 

הוא האשים את ההחלטה בכך שהיא מזינה את "השקר שישראל מפרה את החוק ההומניטרי הבינלאומי, כאשר למעשה היא עושה מאמצים יוצאי דופן לקיים אותו".

הוא גם הזהיר כי ההחלטה תשמש "עידוד" לאויביה של ישראל ואויבי העולם המשותפים ולא תעשה דבר כדי "להבטיח את שחרורם של 101 בני הערובה הנותרים, ולא תתרום לעתיד השלום שאנו מייחלים ומתפללים עבורו, עבור כל האנשים באזור ומעבר לו".

"לבריטניה ולישראל יש כל כך הרבה להרוויח מעמידה יחד נגד האויבים המשותפים שלנו למען עולם בטוח יותר. בוודאי שזו חייבת להיות הדרך קדימה", הוסיף מירביס.

 

 

בריטניה אמרה ביום שני כי תשהה באופן מיידי עשרות רישיונות לייצוא נשק בשל הסיכון שהציוד עלול לשמש לביצוע הפרות חמורות של החוק ההומניטרי הבינלאומי.

בניגוד לארצות הברית, ממשלת בריטניה אינה נותנת נשק ישירות לישראל אלא מנפיקה רישיונות לחברות למכור נשק, עם הערכה מעורכי דין לגבי האם הם עומדים בחוק הבינלאומי.

רישיונות הייצוא מתייחסים לרכיבים למערכות האוויריות של ישראל, כולל מטוסי קרב, מסוקים וכלי טיס בלתי מאוישים. זה לא מתייחס לתוכנית ה-F-35, שהיא פרויקט רב-לאומי המאגד חלקים לפני הפצתם למדינות המשתתפות, כולל ישראל.

ההשהיה יכולה להיות מוסרת בעתיד אם בריטניה תעריך כי הסיכון להפרות פחת.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE