הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גשמים כאלה לא נראו 83 שנים: טקסס רשמה שיא חדש
השירות המטאורולוגי הלאומי ציפה לכמויות ממטרים גבוהות, אבל הופתע עם מספרים גבוהים בהרבה ששברו שיא שהוחזק משנת 1941

מזג אוויר סוער גרם ללייבור דיי גשום בגלווסטון ביום שני, כאשר כמות הגשם שירדה עד כה שברה שיא גשם יומי בן 83 שנים בכמעט אינץ' בעיר החוף הטקסנית.

ביום שישי האחרון, מרכז תחזית הנהרות של המפרץ המערבי של השירות המטאורולוגי הלאומי (NWS) פרסם מפת גשמים שהראתה כי חלקים מטקסס צפויים לקבל עד 7 אינץ' של גשם בסוף השבוע הזה. הגשם הכבד ביותר נחזה במערב טקסס ליד גבול לואיזיאנה. התחזית הזו התממשה ביום שני אחר הצהריים, כאשר כמות גשם כה רבה ירדה בגלווסטון שמטאורולוגים של ה-NWS הוציאו אזהרת שיטפון פתאומי לעיר, והורו לאנשים באזור המושפע לחפש מיד מקום גבוה יותר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההצפות בגלווסטון

 

ביום שני אחר הצהריים, אפילו כשעדיין ירד גשם, משרד ה-NWS בגלווסטון אמר שכמות הגשם כבר שברה שיא.

"נכון לשעה 14:00, גלווסטון רשמה 5.53 אינץ' של גשם היום. בעוד שגשם קל עדיין נמשך והסכומים יהיו גבוהים יותר עד סוף היום, זה יהיה שיא גשם חדש ל-2 בספטמבר", פרסם NWS יוסטון ברשת החברתית X, טוויטר לשעבר, ביום שני אחר הצהריים. "השיא הישן של 4.64 אינץ' נקבע קודם לכן בשנת 1941".

 

 

לפני הפרסום על השיא שנשבר, משרד ה-NWS הזהיר מפני הצפות רחובות מתמשכות ברחבי העיר.

"עוצמת הגשם פחתה משמעותית באי גלווסטון, אם כי הצפות ברחובות המתמשכות ייקח זמן עד שייסוגו", כתב המשרד. "אם אתם נתקלים בכבישים מכוסי מים, פנו לאחור ומצאו נתיב אחר ליעדכם!".

 

 

נכון לאחר הצהריים של יום שני, ההתראות היחידות הקשורות למזג האוויר באזור התחזית של יוסטון/גלווסטון היו תחזית מזג אוויר מסוכן המזהירה מפני סופות רעמים מפוזרות, הצהרת מזג אוויר מיוחדת המזהירה מפני האפשרות של שפכים טרופיים, והצהרת מזג אוויר ימי המזהירה מפני סופות רעמים נרחבות שימשיכו במהלך אחר הצהריים.

חלקים אחרים של מדינת הכוכב הבודד חוו גם כן מזג אוויר רטוב ביום שני. נכון ליום שני בשעה 16:00 שעון מזרח, הוצאו אזהרות שיטפון פתאומי על ידי משרד התחזית של מידלנד, טקסס.

"שיטפונות פתאומיים מסכני חיים של נחלים וזרמים, אזורים עירוניים, כבישים מהירים, רחובות ומעברים תחתיים", נאמר באזהרה. "בשטח ישנם מאות מעברי מים נמוכים שעלולים להיות מסוכנים בגשם כבד. אל תנסו לחצות כבישים מוצפים. מצאו נתיב חלופי".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE