הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשף: עוזרת בכירה של מושלת ניו יורק מואשמת שפעלה כסוכנת של ממשלת סין
ה-FBI פשט על ביתה של לינדה סאן, שעבדה בממשלת האמפייר סטייט למעלה מ-15 שנים, וכעת היא מואשמת בהיותה סוכנת זרה של המדינה הקומוניסטית

לינדה סאן, עוזרת בכירה לשעבר למושלת ניו יורק קת'י הוקול, נעצרה ביום שלישי על ידי ה-FBI והואשמה בפעולה כסוכנת לא מוצהרת של ממשלת סין, לפי התובעים הפדרליים.

סאן, שכיהנה בעבר כסגנית ראש הסגל של הוקול, נלקחה למעצר יחד עם בעלה, כריס הו, בביתם השווה מיליונים בלונג איילנד, בבוקר יום שלישי.

האישומים, שהוצגו בכתב אישום מקיף ביום שלישי, מאשימים את סאן בפעולה כסוכנת לא מוצהרת לסין בעת שהחזיקה בתפקידים שונים בממשלת מדינת ניו יורק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושלת ניו יורק, קת'י הוקול

 

מעצרה של סאן בא בעקבות חקירה פדרלית שכללה חיפוש ביולי בבית הזוג, בית בן חמישה חדרי שינה בשווי 3.5 מיליון דולר הנמצא בקהילה מגודרת בלונג איילנד בשם סטון היל, אך פרטי החיפוש לא נחשפו. לפי רישומי נכסים, הזוג רכש את הנכס ב-2021 אך העבירו אותו לטראסט במרץ השנה, מה שהעלה שאלות נוספות לגבי פעילותם.

ה-FBI אישר קודם לכן ל'ניוזוויק' כי הוא "ביצע פעילות אכיפת חוק מורשית בבית משפט במנהאסט" במהלך החיפוש ביולי, אך סירב להציע פרטים נוספים.

הקריירה של סאן בממשלת מדינת ניו יורק נמשכה למעלה מ-15 שנים, כולל תפקידים בממשלו של המושל הקודם אנדרו קואומו. היא עלתה בדרגות עד שהפכה לסגנית ראש הסגל של הוקול לפני שעברה לתפקיד במחלקת העבודה של ניו יורק בנובמבר 2022 כסגנית המפקחת לפיתוח עסקי אסטרטגי. עם זאת, היא עזבה את התפקיד במרץ 2023.

 

לינדה סאן ובעלה (צילום: רויטרס)

 

לפי AP, משרדה של המושלת הוקול אישר שסאן פוטרה מתפקידה בתחילת השנה לאחר שנחשפו ראיות להתנהגות לא תקינה. הממשלה דיווחה על מעשי סאן לרשויות החוק ושיתפה פעולה במלואה עם החקירה המתמשכת.

"האדם הזה נקלט לעבודה לפני יותר מעשור, וברגע שגילינו ראיות להתנהגותה הלא תקינה, פיטרנו אותה מיד ודיווחנו על מעשיה לרשויות החוק", אמר הדובר, "אנו שיתפנו פעולה במלואה עם הרשויות לאורך כל החקירה".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE