הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושלת ניו יורק "זועמת" על הבכירה במשרדה שריגלה לטובת סין: "זו בגידה"
קתי' הוקול התייחסה בזעזוע לפרסום כי ה-FBI עצר את מי שכיהנה כסגנית ראש הסגל של המושלת הדמוקרטית, והייתה בתפקיד ציבורי במדינה במשך למעלה מ-10 שנים

מושלת ניו יורק קת'י הוקול "זועמת" על הידיעה כי אחת מהעוזרות הבכירות שלה לשעבר חשודה כי ריגלה לטובת ממשלת סין.

"אני זועמת ומזוזעת, ואני מופתעת לחלוטין מכמה שההתנהגות שלה הייתה חצופה", אמר הוקול בראיון לשון קרלסון מ-WNTC, כאמור בהתייחסות לפקידה לינדה סאן, סגנית ראש הסגל לשעבר של המושלת שהואשמה בפעילות כסוכנת זרה של סין.

"זו הייתה בגידה באמון", הוסיפה מושלת מדינת ניו יורק. "אנחנו עובדים עם מחלקת המשפטים בקשר לחקירה הזו, ואנו נמשיך לוודא שכל המידע שיש בחוץ יתגלה ושהצדק יקרה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לינדה סאן מימין, קת'י הוקול משמאל

 

הוקול אמרה את הדברים לאחר שסאן בת ה-41 ובעלה כריס הו בן ה-40, טענו לחפותם באשמות של הפרת חוק רישום סוכנים זרים, הונאת ויזה, סחר לא חוקי והלבנת הון.

כתב האישום טוען כי סאן ניצלה את מעמדה כדי לעזור לעסק הציוד הרפואי המושחת של בעלה להרוויח מתגובת הממשל למגפת הקורונה. כמו כן נטען כי היא ניסתה באופן ישיר להשפיע על העסקאות של המדינה עם סין תמורת מתנות מפוארות.

סרן נקלטה לראשונה על ידי ממשל קואומו ב-2012 ועבדה במספר תפקידים שונים. היא נכנסה לתפקיד סגנית ראש הסגל בממשל הוקול בשנת 2021, לאחר שהאחרונה נכנסה לתפקיד המושלת בעקבות התפטרותו של קואומו.

"האישה הזו נקלטה על ידי המשרד המבצעי לפני יותר מעשור. הפסקנו את עסקתה במרץ 2023 לאחר שגילינו ראיות להתנהגות לא ראויה, דיווחנו מיד על מעשיה לרשויות החוק וסייענו לרשויות החוק לאורך כל התהליך", כתב הדובר של הוקול בהצהרה שפורסמה ביום שלישי.

 גם המושל לשעבר אנדרו קואומו נשאר די שקט, אף שניצל את ההזדמנות להפנות את האש לעבר הוקול.

"הביטחון הלאומי הוא קריטי וחייב להיות חופשי מהשפעה זרה", כתב דוברו של קואומו, ריץ' אזופרדי, בהצהרה בצהרי יום שלישי.

"למרות שגב' סאן קודמה לתפקיד סגנית ראש הסגל בממשל הבא, במהלך כהונתנו היא עבדה במספר סוכנויות והייתה אחת ממספר קציני קשר לקהילה שלא היו להם הרבה או שום אינטראקציה עם המושל".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE