הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ויכוח במספרה שהסתיים בביה"ח: ספר יהודי נדקר על ידי לקוח מוסלמי
אחמד אל-ג'באלי הגיע למספרה כדי לקצץ את זקנו – אבל החל להתווכח על בעל המקום היהודי ולאיים עליו, עד שתפס מספריים וחתך אותו. "זכותי כמוסלמי להעניש יהודים"

ספר יהודי נדקר מהמספריים של עצמו על ידי אחד הלקוחות שהגיע לקבל תספורת – אך התפרע בגלל ויכוח על המלחמה בעזה כשהוא צועק, לכאורה: "אני רוצה להרוג אותך, יהודי מזד*ין".

אחמד אל-ג'באלי בן ה-34, שהיה שיכור, קיבל תספורת לזקנו הארוך במספרה של סלאבה שושקובה בעיר יונקרס ב-29 באוגוסט. הלקוח החל לדבר רע על ישראל, והאירוע הפך לאלים ומדמם.

"הוא חתך אותי פעם אחת, וביקשתי ממנו להפסיק ולעזוב את החנות שלי", אמר שושקובה, שראה את אל-ג'באלי בשכונה במשך שנים. "הוא לא עזב. והוא אמר, 'לא, אני חייב לסיים [אותך], ואחר כך אלך. זה מה שהוא רצה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"הוא אמר לי, 'זה נכון לעשות את זה, ויש לי זכות כמוסלמי להעניש יהודים'", סיפר שושקובה, שמוצאו מאוזבקיסטן, והוסיף שאל-ג'באלי התעקש שהוא רוצה לשרוף את המספרה. "זה מה שהוא ניסה לעשות, אם הייתי נותן לו את ההזדמנות".

לפני ההתפרצות, אל-ג'באלי דיבר על התגובה המתמשכת של ישראל בעזה במהלך התספורת.

הספר ניסה לשנות את נושא השיחה, אך זה לא עבד, לפי כתב האישום - וברגע, הלקוח לקח זוג מספריים מהדלפק וקפץ על מעצב השיער בן ה-51 תוך כדי שהוא צועק את האיום האנטישמי המגעיל.

שושקובה אמר לאל-ג'באלי שהחתך חמור, ושהוא ילך לכלא על זה. אבל לא רק שלא היה לו אכפת, הוא גם אמר שהוא לא מפחד לא מהכלא ולא מהמוות.

שושקובה ניסה להתגונן מהתקפה, והצליח לפחות באופן חלקי - המספריים לא חתכו את ראשו או גופו, למרות מאמצי אל-ג'באלי, כך אמר הספר. "עצרתי אותו בידיי", העיד.

הספר לקח סכין מטבח כדי להילחם בחזרה, אבל בשלב זה אל-ג'באלי ברח מהמקום. זמן קצר לאחר מכן, השוטרים איתרו אותו ועצרו אותו.

אל-ג'באלי, שעל פי הדיווחים ממוצא תימני עם עבר פלילי, מואשם כעת בשני סעיפים של ניסיון רצח מדרגה שנייה כפשע שנאה. הוא מוחזק במעצר ללא אפשרות לשחרור בערבות.

הספר הובהל לבית החולים, שם הוא נזקק ל-30 תפרים כדי לסגור את הפצעים הגדולים ביד ימינו ובפרק כף היד, שימנעו ממנו לעבוד לפחות חודש – ואף יותר. בשל כך, הוא סגר את המספרה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE