הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
10 מיליון דולר לראש: ארה"ב מבקשת את עזרת הציבור בחיפוש אחר שישה מבוקשים
אותם חשודים הנמצאים ברשימת המבוקשים האמריקאית הם חלק מהכוחות המזוינים של רוסיה ביחידה 29155, קבוצת סייבר ידועה לשמצה שאחראית למתקפות רבות במדינות מערביות

מזכירות המדינה האמריקאית מציעה פרס של עד 60 מיליון דולר עבור מידע שיוביל למעצרם של שישה האקרים רוסים המואשמים בביצוע מתקפות סייבר נגד אוקראינה, ארצות הברית ועשרות מבעלות בריתן בנאט"ו.

בכתב האישום שנחשף ביום חמישי, צוות שופטים במרילנד האשים שישה אזרחים רוסים בקנוניה לביצוע חדירה למחשבים וקנוניה להונאת תיווך.

כתב האישום טוען כי הקבוצה "פרצה למחשבים של עשרות ישויות ממשלתיות אוקראיניות והשמידה או ניסתה להשמיד את המחשבים הללו לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה". המאמצים שלהם, המכונים בקהילת הסייבר "מבצע וויספרגייט", שאפו ל"זרוע דאגה בקרב אזרחי אוקראינה לגבי בטיחות מערכות הממשל שלהם והנתונים האישיים שלהם".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האקרים רוסים מבוקשים על ידי ארצות הברית

 

הנאשמים כוללים חמישה חברים מהמנהלה הראשית של המטה הכללי של כוחות המזוינים של רוסיה, GRU, ואזרח אחד – אמין סטיגל, שהואשם ביולי על תפקידו בתקיפת תשתית סייבר אוקראינית, כולל משרד החוץ שלה ומחלקת האוצר והאנרגיה.

הקצינים מ-GRU, שבהם קולונל בצבא הרוסי, הם חברים ביחידה 29155, קבוצת סייבר נודעת שנחשבת כמעורבת במספר תקיפות חשאיות שמטרתן לסכל מדינות מערביות מאז 2008.

על פי דוח מ-2020 של ה'ניו יורק טיימס', היחידה הציעה פרסים ללוחמים הקשורים לטליבאן על רצח חיילים אמריקאים באפגניסטן.

היחידה גם קשורה להרעלתו של סרגיי סקריפאל ב-2018, חבר לשעבר ב-GRU שפעל כסוכן כפול לשירותי המודיעין של בריטניה בשנות ה-90 וה-2000.

לצד התקיפות האחרונות על אוקראינה, יחידה 29155 כביכול יעדה מערכות מחשב במדינות שתמכו באוקראינה, כולל ארצות הברית ו"25 מדינות נוספות של ארגון אמנת צפון האטלנטי".

במקביל לששת האישומים, תוכנית הפרסים עבור צדק של מחלקת המדינה מציעה כעת פרס של עד 10 מיליון דולר עבור מידע על מקום המצאו של כל נאשם או פרטים נוספים על פעילות סייבר.

"כתב האישום המשלים של היום מדגיש את מחויבותנו להשתמש בכל הכלים שברשותנו כדי לרדוף אחר אלו שיעשו לנו ולבעלות בריתנו ברחבי העולם רע", אמר התובע הפדרלי ארק ל. בארון ממחוז מרילנד. "תוכניות סייבר כמו זו שנטענת מאיימות על ביטחוננו הלאומי, ואנו נשתמש בכל הטכנולוגיות ובאמצעי החקירה שברשותנו כדי להפריע ולאתר את הפושעים הסייבריים האלה".

הפרס והאישומים הפליליים הם חלק ממאמץ בינלאומי רחב יותר – "מבצע חייל צעצוע" – שמטרתו להתמודד עם פעילות סייבר זדונית של יחידה 29155.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE