הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מענק של 150,000 דולר למהגרים בלתי חוקיים? מושל קליפורניה הכריע
הצעת החוק השנויה במחלוקת הייתה נותנת למהגרים לא מתועדים את הזכאות להשתתף בתוכנית הסיוע הממשלתית של הגולדן סטייט. באופן מפתיע למדי, גווין ניוסום דחה אותה

המושל הדמוקרטי של קליפורניה, גווין ניוסום, הפתיע רבים כאשר הטיל וטו על חוק שנוי במחלוקת שהוגש על ידי מחוקקים דמוקרטים – אשר היה מאפשר למהגרים בלתי חוקיים לקבל הלוואות לרכישת בית ראשון.

בחודש שעבר, מחוקקים בקליפורניה הגישו תיקון ואישרו את הצעה AP 1840, הידועה בשם תוכנית ההלוואות 'חלום קליפורניה לכולם',  אשר הייתה מרחיבה את הזכאים להשתתף בתוכנית ולמעשה מאפשרת למהגרים בלתי חוקיים לקבל עד 150,000 דולר בהלוואות או עד 20% מהערך לרכישת בית ראשון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל קליפורניה גווין ניוסום (צילום: AP)

 

בהודעה לעיתונות על דחיית ההצעה, ניוסום אמר: "החוק הזה מבקש למנוע דחייה של מועמדים מאחת מתוכניות הסיוע ברכישת בית של סוכנות האשראי לדיור של קליפורניה, CalHFA, על בסיס מעמד ההגירה שלהם בלבד. בהתחשב במימון המוגבל הזמין לתוכניות CalHFA, הרחבת זכאות לתוכנית חייבת להיבחן בזהירות בהקשר הרחב יותר של התקציב השנתי של המדינה כדי להבטיח שאנו מנהלים את משאבינו ביעילות".

"מסיבה זו, אני לא יכול לחתום על החוק הזה", סיים ניוסום את מכתבו.

גורמים שמרנים התייחסו בספקנות למהלך המפתיע הזה של ניוסום, שכן הם בטוחים שהמושל הדמוקרטי "תומך לחלוטין" בחוק האספה 1840, "אבל הוא יודע שזה יהיה נטל פוליטי עצום עבורו כשהוא ירוץ לנשיאות" – אמר ניק סורטור, עיתונאי עצמאי.

לא ברור כמה לא פופולרי היה AB 1840 עם הבוחרים בקליפורניה, אך סקר של מכון המדיניות הציבורית של קליפורניה מצא כי רוב התושבים—69 אחוז—חושבים שההגירה היא "דבר טוב" עבור ארה"ב כולה. הסקר הזה, שפורסם בינואר, מצא גם כי 80 אחוז מתושבי קליפורניה תומכים גם בסיפוק נתיבים נוספים לאזרחות למהגרים לא מתועדים שעומדים בדרישות מסוימות.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE