הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-TSA בהודעה דחופה לציבור – אחרי גל נוסעים עם חפצים אסורים
קציני שדות התעופה רואים עלייה במספר התפיסות במעמד הבידוק הביטחוני של מוצר להגנה עצמית המכונה 'עיניי חתול' – אשר אסור לחלוטין לעלות איתו למטוס

הרשות לביטחון בתחבורה, ה-TSA, פרסמה אזהרה לנוסעים אחרי שהיא שמה לב לעלייה משמעותית במספר הנוסעים שנושאים עמם דרך הביטחון בשדות התעופה את מה שנקרא Cat Eyes – אגרופן בצורת חתול.

'עיניי החתול' מתואר כנשק להגנה עצמית, כאמור דומה לאגרופן, אך עם קצוות מחודדים בצורת אוזניים של חתול – ומכאן שם המוצר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

אדם מכניס שתי אצבעות דרך ה"עיניים" (שני חורים) ואז סוגר את אגרופו, מה שמאפשר לו להשתמש באוזני החתול המחודדות כנשק שיכול לחתוך ואף לדקור את התוקף או הקורבן.

ובדיוק כמו אגרופן רגיל, גם זה בצורת החתול הוא מוצר שאסור לשאת אותו בתיק היד אל תוך המטוס – אם כי ה-TSA מדגיש שכן ניתן להכניס את 'עיניי החתול' אל תוך המזוודה המועברת לבטן המטוס.

רוב 'עיניי החתול' עשויים ממתכת או פלסטיק וניתן לחבר אותם בנוחות למחזיקי מפתחות. חלקם עולים בסביבות 10 דולרים, לפי ה-TSA.

"התדירות בה אנו רואים את הפריטים הללו בפריטים שנשאים איתם, היא מאכזבת", אמר ברט ר. ג'ונסון, מנהל הביטחון הפדרלי של ה-TSA בצפון ניו יורק. "הפקחים שלנו מסורים למשימות שלהם ולמיומנות בזיהוי נשקים אלו באמצעות הטכנולוגיות בנקודות הבדיקה שלנו. אני משבח אותם על הזהירות המתמשכת שלהם ומבקש מהנוסעים להיות זהירים באותה מידה ולהשאיר את הפריטים הללו בבית כשהם אורזים לטיסה".

 

'עיניי חתול' (צילום: TSA)

 

עיניי חתול אינן חידוש ל-TSA. הסוכנות הודיעה עליהן בשנה שעברה כאשר היא שינתה כלל כדי לסווג אותן כסוג של אגרופנים.

"אנו נתקלים בפריטים אלו מדי יום וזה מאט את הנוסעים שחייבים לעצור ולחכות עד שהסוכנים שלנו יסירו את הפריט המפריע, וזה גורם לתור להתעכב עבור הנוסעים האחרים", הוסיף ג'ונסון.

כאשר פריטים אלו מזוהים בנקודת הבדיקה, הנוסעים והפריטים שהם נושאים איתם נמשכים הצידה והמזוודות שלהם נפתחות ונבדקות כדי להסיר את הנשקים.

"בשלב זה, פקחי ה-TSA נותנים לנוסע את האפשרויות להחזיר את הפריט לרכב שלהם; להעביר אותו ללווי שאינו נוסע; לחזור לדלפק התעופה כדי לשים אותו במזוודה שנבדקת; או לוותר עליו באופן רצוני ל-TSA לצורך השמדה", נכתב בהודעה לציבור.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE