הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החללית פולאריס דון המריאה לקבוע הישגים חדשים בכיבוש החלל
משימת פולאריס דון תסמן כמה אבני דרך בטיסות חלל פרטיות: הליכת החלל הראשונה שתבוצע על ידי אסטרונאוטים לא מקצועיים והמסע הרחוק ביותר מכדור הארץ של כל אדם מאז נחיתות הירח של נאס"א לפני יותר מ-50 שנה

ביום שלישי בבוקר, המיליארדר יזם ג'ארד איזקמן יצא לחלל בפעם השנייה. המשימה, הידועה בשם פולאריס דון, היא שיתוף פעולה בין איזקמן לבין SpaceX, חברת הטילים בהובלת אילון מאסק. בשעה 5:23 בבוקר (שעון החוף המזרחי), טיל פלקון 9 המריא ממרכז החלל קנדי של נאס"א בפלורידה. פחות מ-15 דקות לאחר מכן, צוות של ארבעה אסטרונאוטים בתוך קפסולת הדרגון - שתהיה ביתם בחמשת הימים הקרובים - היה במסלול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משימת פולאריס דון תסמן כמה אבני דרך בטיסות חלל פרטיות: הליכת החלל הראשונה שתבוצע על ידי אסטרונאוטים לא מקצועיים

 

משימת פולאריס דון תסמן כמה אבני דרך בטיסות חלל פרטיות: הליכת החלל הראשונה שתבוצע על ידי אסטרונאוטים לא מקצועיים. המסע הרחוק ביותר מכדור הארץ של כל אדם מאז נחיתות הירח של נאס"א לפני יותר מ-50 שנה. הצוות כולל את איזקמן, סקוט פוטיט (סא"ל בדימוס בחיל האוויר האמריקאי), ושתי עובדות SpaceX: אנה מנון (מהנדסת מבצעי חלל) ושרה גיליס (מהנדסת המפקחת על אימוני אסטרונאוטים).

החללית תטוס במסלול אליפטי שמתקרב עד 190 ק"מ מפני כדור הארץ ומתרחק עד לגובה של 1,200 ק"מ. זהו המרחק הגדול ביותר מכדור הארץ שאליו טס מישהו מאז משימות הירח של אפולו. מאוחר יותר, הפעלת מנוע תדחוף את הנקודה הרחוקה ביותר של המסלול אף רחוק יותר, ל-1,400 ק"מ.

 

החללית תטוס במסלול אליפטי שמתקרב עד 190 ק"מ מפני כדור הארץ ומתרחק עד לגובה של 1,200 ק"מ. זהו המרחק הגדול ביותר מכדור הארץ שאליו טס מישהו מאז משימות הירח של אפולו.

 

הליכת החלל מתוכננת ליום חמישי, היום השלישי למשימה. כל ארבעת חברי הצוות ילבשו את חליפות החלל שלהם, ואז כל האוויר יוצא מהקפסולה. רק שני אנשים - איזקמן וגיליס - אמורים לצאת מהקפסולה לביצוע ההליכה.המטרה העיקרית של הליכת החלל היא לבדוק את חליפות החלל, שפותחו על ידי SpaceX עבור טיסה זו. החליפות הן אבולוציה של אלו שנלבשו במשימות SpaceX קודמות, עם יכולות נוספות כמו הגנה מפני מיקרומטאורידים ובקרת טמפרטורה לאסטרונאוטים. לפני ואחרי הליכת החלל, הצוות יבצע כ-40 ניסויים, כולל השגת תמונות תהודה מגנטית של מוחות האסטרונאוטים וניסיון לצלם תמונות רנטגן ללא מכונת רנטגן על ידי שימוש במטחי הקרינה הטבעיים הזורמים דרך החלל החיצון.

 

 

המשימה גם אוספת תרומות עבור בית החולים לילדים סנט ג'וד בממפיס.

איזקמן תיאר את פולאריס דון כ"מאמץ משותף" עם SpaceX, במטרה לפתח טכנולוגיות חדשות שיוכלו לשמש את חלומו של מאסק לשלוח אנשים למאדים יום אחד.

משימה זו היא המשך למשימת Inspiration4 משנת 2021, שהייתה הטיסה הראשונה למסלול ללא אסטרונאוט מקצועי על הסיפון. בעוד שב-Inspiration4 איזקמן הביא זוכי תחרויות ומטופלת לשעבר מבית החולים סנט ג'וד, הפעם הוא בחר צוות מקצועי יותר עם ניסיון צבאי והנדסי.

פולאריס דון מסמנת צעד משמעותי נוסף בהתפתחות של טיסות חלל מסחריות ופרטיות, ומדגישה את התפקיד הגדל של חברות פרטיות בחקר החלל.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE