הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכרה הביטקוין בטקסס שהופך את התושבים לחולים: "תצילו אותנו"
רופאים מקומיים מדווחים על עלייה בתחלואה וקושרים זאת ישירות למתקן כריית הביטקוין הסמוך עם 30,000 מחשבים וצבא מאווררים רועש ביותר שמרגיש "כמו שואב אבק" ליד הראש

תושבי עיירה קטנה בטקסס מבקשים עזרה ל'הציל את חייהם' לאחר שנפגעו מגל מחלות מסתוריות הקשורות לכריית ביטקוין באזור.

האחות דיאנה ליקי, בת 55, סובלת מהתעלפויות ובחילות מאז שהמכרה נפתח בגרנבורי, מחוץ לדאלאס. בעלה, דני, פיתח קצב לב לא סדיר שמסכן אותו לשבץ ולהתקף לב.

מעבר לרחוב, שכנה אומרת שהיא סובלת מכאבי ראש תמידיים, בעוד אחד מכלביה חלה כל כך עד שהשיער שלו החל לנשור. במקרה אחר, ילד נלקח לבית החולים ארבע פעמים בארבעה חודשים עם דלקת אוזניים.

רבים מאשימים את כריית הביטקוין הסמוכה וברעש התמידי הנפלט מצבא המאווררים המשמשים לקירור 30,000 המחשבים. המתקן מצויד בעשרות אלפי מחשבים בעלי עוצמה גבוהה שעובדים על ידי סינון קוד כדי לחשוף ביטקוינים, כאשר כל אחד מהם שווה כ-55,000 דולר.

המכונות ממוקמות ב-163 תיבות מתכת גדולות שנראות כמו מכולות משלוח, ויוצרות הרבה חום בזמן העבודה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הדרך היחידה למנוע מהן להתחמם יתר על המידה היא להתקין מאווררים, אך אלו יכולים להיות רועשים ביותר — עם רעשים בשכונה הסובבת המגיעים עד ל-90 דציבלים – שקול למייבש שיער או מכונת כביסה.

דיאנה ליקי אמרה בדמעות לכתבי רשת NBC, "אנחנו לא מתלוננים, אנחנו לא נלחמים בזה, אבל אנחנו מבקשים להציל את חיינו... כשהתחלתי להרגיש חולה, פשוט הרגשתי שאני עומדת למות".

היא הוסיפה: "אנו גרים מאוד קרוב לחוות הביטקוין ואנו בהחלט נתונים לרעשים המתרחשים 24 שעות ביממה".

לשם השוואה, בעיר ניו יורק רמות הרעש נעות סביב ה-38 דציבלים בלילה — אך יכולות להגיע עד ל-70 באזורים עם תנועה כבדה. זה אינו קבוע, עם זאת, מה שעשוי לעזור לתושבים להימנע מהשפעות בריאותיות שליליות.

שריל שאדן, שגם היא גרה ליד המכרות, אמרה: "זה כמו לישון עם שואב אבק מתחת למיטה שלך. האוזניים שלי צופרות 24/7. יש לי כאבי ראש. יש לי סחרחורות. הייתה לי כלבה שבשנה האחרונה תלשה את הפרווה שלה בצרורות".

רופאים מקומיים אומרים שהם לא יכולים לחשוב על דבר אחר שגרם לזינוק הפתאומי במחלות חוץ ממכרה ביטקוין בקיץ 2022 בעיר.

ד"ר קית' דארו, אודיולוג שמטפל בתושבים המקומיים, אמר: "הקיץ הזה אנחנו כנראה ראינו עלייה משמעותית של 100 עד 150 אחוז יותר מטופלים שמתלוננים על חשיפה לרעש".

 

 

ה-CDC אומרת שחשיפה לרעשים ברמה זו ליותר משעתיים ביום יכולה לגרום לנזק קבוע בעור התוף. היא גם אומרת שלשינה, הרעשים צריכים להיות מתחת ל-30 דציבלים — בערך כמו רחש. חוסר שינה יכול להוביל לבעיות בריאותיות כולל מחלות לב והדבקות כאשר מערכת החיסון נחלשת.

אחרי שהמכרה בגרנבורי נפתח בקיץ 2022, התושבים נסוגו מהמרפסות שלהם אל תוך הבתים שלהם כדי לברוח מהרעש. אבל הם מהר מצאו שהרעש מגיע אליהם גם בפנים, עם רבים שמצאו שחלונות רועדים ומיטות רוטטות.

חיות בר כולל ארנבות, זאבים וציפורים ברחו מהאזור — בעוד שתרנגולות ביתיות הפסיקו להטיל ביצים וכלבים התחילו לסבול מהתקפים.

לצד גרנבורי, ערים באזורים אחרים של ארה"ב — כולל בונו בארקנסו וויליסטון בצפון דקוטה — גם הן נלחמות נגד רעש קבוע ממכרות ביטקוין. מספרם בארה"ב גואה, עם 137 כעת במדינה — לאחר שסין ביקשה מהמכרות לעזוב, שמומחים אומרים שזה בגלל שהם צרכו כמות גדולה של חשמל. המכרה ביטקוין בגרנבורי מנוהל על ידי Marathon Digital Holdings Ltd, שנתקלה בתלונות חוזרות ונשנות מהקהילה המקומית לגבי הפעילויות שלהם.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE