הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המהגרים אוכלים את החתולים": טראמפ חוזר על הטענה השקרית לגבי מהגרים מהאיטי
דונלד ג'יי טראמפ העלה תיאוריה מופרכת מהאינטרנט על במת העימות, וגרם לצחוק מצד יריבתו, סגנית הנשיא קמלה האריס

הנשיא לשעבר דונלד ג'. טראמפ חזר על טענה כוזבת ומוזרה שמהגרים מהאיטי בספרינגפילד, אוהיו, חטפו ואכלו את חיות המחמד של שכניהם.

מר טראמפ אמר את הדברים ביום שלישי בתחילת הדיון הראשון שלו מול סגנית הנשיא קמלה האריס, זמן קצר לאחר שגב' האריס לעגה לעצרות שלו כמלאות כל כך בבדיות ותיאוריות שוליים שהמשתתפים עוזבים מוקדם. מר טראמפ הגיב בניסיון לחזור לנושא שהיה בדיון, הגירה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גב' האריס צחקה. ההצהרות ה"קיצוניות" של מר טראמפ, היא אמרה, הן אחת הסיבות שיש לה את התמיכה של 200 רפובליקנים

 

"הרבה ערים לא רוצות לדבר על זה כי הן כל כך מתביישות בזה," הוא אמר. "בספרינגפילד, הם אוכלים את הכלבים. האנשים שהגיעו, הם אוכלים את החתולים. הם אוכלים - הם אוכלים את חיות המחמד של האנשים שגרים שם".

מר טראמפ והמועמד להיות סגנו, הסנאטור ג'יי די ונס מאוהיו, הגבירו את השמועה האינטרנטית במסע הבחירות השבוע. היא נובעת מפוסטים ויראליים ברשתות החברתיות שהתפשטו כאשר מר ונס ואחרים ניסו לעורר פחדים לגבי האוכלוסייה ההאיטית הגדלה בספרינגפילד, למרות שחברי הקהילה חיים ועובדים בארצות הברית באופן חוקי.

פקידים מקומיים לא מצאו ראיות, דיווחים אמינים או טענות ספציפיות על פגיעה בחיות מחמד על ידי תושבים האיטים. כאשר דיוויד מויר, מנחה הדיון, ציין את חוסר הראיות, מר טראמפ אמר שהוא קיבל את המידע שלו מ"האנשים בטלוויזיה שאומרים שהכלב שלי נלקח ושימש למזון."

גב' האריס צחקה. ההצהרות ה"קיצוניות" של מר טראמפ, היא אמרה, הן אחת הסיבות שיש לה את התמיכה של 200 רפובליקנים.

מר ונס העלה לראשונה את הטענה על מהגרים האיטים ביום שני, באומרו ש"זה מגיע לעיר שלך בקרוב." הודעה לעיתונות מקמפיין טראמפ חזרה מאוחר יותר על השקרים. מר ונס נראה אז כאילו הוא נסוג ביום שלישי בבוקר בפוסט חברתי, באומרו שמשרדו "קיבל שאלות רבות" לגבי הטענות הכוזבות. אבל הוא הוסיף ש"זה אפשרי, כמובן, שכל השמועות האלה יתבררו כשקריות."

זה לא מנע מהפלטפורמות של הרשתות החברתיות להיות מוצפות במימים ותמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית של חתולים בתמיכה במר טראמפ.

הזדמנויות תעסוקה בספרינגפילד, עיר של בערך 58,000 תושבים בין קולומבוס לדייטון, משכו אלפי האיטים מאז שהחלה המגפה, כאשר פקידי העיר מעריכים שעד 20,000 הגיעו. לפי כמה דיווחים, קהילת המהגרים עזרה להחיות מחדש את העיר, למרות שהיא יצרה לחץ על הדיור, בתי הספר ובתי החולים.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE