הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחירי הדלק צונחים: פחות מ-3 דולר לגלון ביותר מ-10 מדינות בארה"ב
מגמת הירידה המבורכת מורגשת מאוד בחלק מהאזורים, חוץ מבחוף המערבי, כאשר איגוד הרכב האמריקאי מצביע על "ירידת מחירי הנפט הגולמי" ו"ביקוש נמוך בארה"ב" כסיבות העיקריות לכך

מחירי הדלק ממשיכים לרדת ברחבי המדינה, ונהגים ב-11 מדינות נהנים מממוצעים שמתחת ל-3 דולר לגלון, לפי AAA, איגוד הרכב האמריקאי.

נכון ליום שלישי, המחיר הממוצע הלאומי לגלון דלק היה 2.36 דולר. AAA אמר שלפני שבוע הממוצע הלאומי היה 3.33 דולר. ב-10 בספטמבר 2023, הממוצע הלאומי היה 3.83 דולר.

המחיר בתחנת הדלק ירד באופן קבוע במשך חודשים לאחר שהגיע לשיאו בקיץ 2022. ה-AAA אמר שהעלות הממוצעת הגבוהה ביותר לגלון דלק הייתה 5.02 דולר, שנרשמה ב-14 ביוני 2022. האיגוד הצביע על "ירידת מחירי הנפט הגולמי" וכן "ביקוש נמוך בארה"ב לדלק" כסיבות העיקריות לירידת המחירים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

להלן המדינות שבהן מחיר גלון דלק עומד בממוצע מתחת ל-3 דולר, נכון ליום שלישי, לפי  ה-AAA.

קנזס: 2.98 דולר

מיזורי: 2.94 דולר

קנטקי: 2.91 דולר

ארקנסו: 2.90 דולר

לואיזיאנה: 2.87 דולר

קרוליינה הדרומית: 2.84 דולר

אלבמה: 2.84 דולר

טקסס: 2.83 דולר

אוקלהומה: 2.81 דולר

טנסי: 2.81 דולר

מיסיסיפי: 2.78 דולר

מדינות אחרות שחצו ממש במעט את רף ה-3 דולר, היו: קרוליינה הצפונית עם 3 דולר לגלון, אוהיו עם 3.04 דולר, ג'ורג'יה עם 3.05 דולר, וויסקונסין עם 3.06 דולר.

מחירי הדלק בפלורידה גם ירדו באופן משמעותי. מארק ג'נקינס, דובר קבוצת AAA Auto Club, אמר בהודעה לעיתונות ביום ראשון ש"כ-23 אחוז מספקי הדלק בפלורידה יש מחירים מתחת ל-3 דולר לגלון".

"מספר זה צפוי לגדול השבוע", הוסיף ג'נקינס. ממוצע היום של יום ראשון של 3.16 דולר לגלון היה הממוצע היומי הנמוך ביותר של פלורידה מאז ה-12 בפברואר, לפי איגוד הרכב.

 

(צילום: AP)

 

מארי דודס, מנהלת הממשל וענייני ציבור ל-AAA באורגון ואידהו, הדגישה ש"מחירי הדלק בדרך כלל יורדים לאחר יום העבודה".

"הביקוש יורד כאשר עונת נסיעות הקיץ מסתיימת והמעבר לדלק לחורף מתרחש", אמרה דודס בהודעה לעיתונות. "דלק לחורף זול יותר לייצור מאשר דלק לקיץ, שהוא ידידותי יותר לסביבה בחודשי הקיץ החמים".

היא הוסיפה שהמחירים "אמורים להמשיך ולרדת בשבועות הקרובים, בלי אירועים בלתי צפויים כמו תקלה במזקקה או בצינור, סופה שמשפיעה על מפרץ מקסיקו, התגברות המתחים במזרח התיכון, או אירועים גיאו-פוליטיים אחרים".

המחירים היקרים ביותר לגלון בממוצע נמשכים להיות נראים בחוף המערבי. נכון ליום שלישי, קליפורניה הייתה עם הממוצע המדינתי הגבוה ביותר, 4.73 דולר, אחריה הוואי (4.65 דולר), וושינגטון (4.16 דולר) ונבדה (3.98 דולר).

AAA אמרה בהודעתה כי זהו "אופייני לחוף המערבי להכיל שישה או שבעה מדינות בעשירייה הראשונה, מאחר ואזור זה נוטה להחזיק באופן עקבי בכמויות דלות יחסית, צורכת בערך כמות של דלק זהה לכמות שמיוצרת".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE