הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מזה 7 שנים: חברות הביטוח בפלורידה יצאו עם רווחים
על פי ניתוח שפורסם על ידי S&P, הכנסות מהשקעות ועונת הוריקנים מתונה שעברה על פלורידה בשנת 2023, אפשרה לחברות הביטוח שלא לצאת בהפסדים עצומים כמו בשנים האחרונות

חברות הביטוח בפלורידה הרוויחו כסף בשנה שעברה לראשונה מזה שבע שנים, הודות להכנסות מהשקעות ועונת הוריקנים מתונה, כך לפי ניתוח שביצעה S&P Global Market Intelligence.

קבוצה של כ-50 חברות ביטוח דיווחה על הכנסה נטו של 147.3 מיליון דולר לשנת 2023, בהשוואה להפסדים נטו של יותר ממיליארד דולר בכל אחת משתי השנים שקדמו לה, לפי הניתוח שפורסם בשבוע שעבר.

הקבוצה לא כללה את Citizens Property Insurance Corp., המבטחת הממשלתית, שהיא ביטוח המקלט האחרון לבעלי בתים בפלורידה שאינם יכולים לקבל פוליסה במקום אחר. Citizens היא המבטחת הגדולה ביותר של פוליסות ביטוח לבתים בפלורידה, עם 1.2 מיליון פוליסות בסוף השנה שעברה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההרס שהשאיר אחריו הוריקן 'יאן' בפורט מאיירס, אוקטובר 2022 (צילום: רויטרס)

 

למרות שלקבוצת הביטוחים היו עדיין הפסדים קולקטיביים של 190.8 מיליון דולר, זה היה הרבה פחות מבשנים קודמות, כאשר הם היו כמעט 1.80 מיליארד דולר ב-2022 ו-1.52 מיליארד דולר ב-2021, מסרה S&P.

פלורידה מתקשה לשמור על יציבות בשוק הביטוח המדינתי מאז 1992, כאשר הוריקן אנדרו הרס את הומסטד, השמיד כמה חברות ביטוח והשאיר רבות מהחברות הנותרות חוששות לכתוב או לחדש פוליסות בפלורידה. הסיכונים לחברות גם הלכו וגדלו ככל ששינוי האקלים מגביר את עוצמת ההוריקנים ואת עוצמת סופות הגשמים.

בשנה שעברה, Farmers Insurance אמרה שהיא מפסיקה כיסוי חדש של פוליסות רכב, בית ומטריה בפלורידה, ו-AAA אמרה שהחליטה שלא לחדש "אחוז קטן מאוד" מפוליסות ביטוח לבית ולרכב.

תשע חברות ביטוח הוכרזו כפושטות רגל או שהתמזגו לתוך חברות אחרות בפלורידה מאז 2021. מחירי הפרמיות השנתיים הממוצעים לביטוח נכסים קפצו ב-42% בשנה שעברה ל-6,000 דולר בפלורידה, בהשוואה לממוצע ארצי של 1,700 דולר.

המחוקקים ומושל פלורידה, רון דסנטיס, התמודדו עם הנושא ב-2021 וב-2022, כולל קיום מושב מיוחד, אך רוב הדגש היה על הגנה על חברות הביטוח מפני תביעות והקצאת כספים לביטוח מחדש כדי לעזור להגן על המבטחים.

חברות הביטוח אופטימיות שהשינויים הפחיתו הוצאות, במיוחד את עלויות התביעות. בנוסף, רגולטורים בפלורידה אישרו השנה לשש חברות ביטוח נכסים ותאונות להתחיל לכתוב פוליסות ביטוח לנכסים

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE