הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"העבדות עדיין מורגשת היום": ניו יורק אישרה חקיקה שתעניק פיצויים לשחורים
התפוח הגדול היא העיר הגדולה ביותר בארה"ב שמאשרת צעד כזה ל"התמודדות עם המורשת וההשפעה של עוולות גזעיות בניו יורק"

ניו יורק תהיה בקרוב העיר הגדולה ביותר בארצות הברית שתיישם תוכנית פיצויים לתיקון עוולות גזעיות ועבדות.

חברי המועצה קריסטל הדסון ופרה לואיס היו אלה שקידמו ומימנו שני חוקים להקמת ועדת אמת, ריפוי ופיוס וכוח משימה לפיצויים. שני החוקים אושרו ביום חמישי ויכנסו לתוקף מיד.

"היום, מועצת העיר ניו יורק הצביעה לאשר חקיקה שמקימה מאמצים מוניציפליים להכיר ולהתמודד עם המורשת וההשפעה של עבדות ועוולות גזעיות בניו יורק", הודיעה מועצת העיר ניו יורק בהודעה לעיתונות. "חבילת החקיקה תקים תהליך אמת, ריפוי ופיוס על עבדות בתוך ניו יורק (שהייתה אחת מהערים עם שיעור הבעלות על עבדים הגבוה ביותר במדינה במאה ה-18), מחקר פיצויים, שלטים מידעיים בשוק העבדים הראשון של העיר, וכוח משימה שישקול את הקמת 'שביל החירות' המנציח את תנועת השחרור".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה של BLM בניו יורק (צילום: Getty Images)

 

ההודעה לעיתונות פירטה כיצד הוועדה תקים עובדות על עבדות בניו יורק ועל המורשות המתמשכת שלה, תגן ותכיר באנשים ובקהילות הנפגעות, ותמליץ על שינויים לממשל ולמוסדות כדי למנוע את ההמשכיות והחזרה של עוולות ממורשת העבדות.

שני חברי המועצה שמימנו את החקיקה, שיבחו את אישורה וחושבים שהיא תביא לשינוי בעיר.

הדסון אמרה שהיא מקווה שהחקיקה ת"זהה מדיניות גזענית ונגד שחורים בבסיס מוסדות העיר שלנו ושהיא תניב פתרונות ממשיים לטפל בסדקים האלה ביסוד". לואיס אמרה שהחקיקה היא "צעד קריטי לקראת צדק ושוויון".

כאשר נוצר קשר עם הדסון על ידי 'פוקס ניוז', היא שיבחה את החקיקה וטענה שהשפעת העבדות עדיין מורגשת היום.

"העברת החוקים הללו מהווה צעד משמעותי עבור ניו יורק. הנזק שגרמה העבדות לאמריקאים שחורים עדיין מורגש היום. חוסר היכולת של מדינתנו לתקן באופן נאות עוול היסטורי כזה מאפשר לעוול העמוק הזה להמשיך ולהתבטא בדרכים מוחשיות וברורות –– בין אם זה במתקן הכלא-תעשייתי, הלוואות, רדליינינג, או אי-שוויון במערכות החינוך שלנו", אמרה הדסון.

"וזו תקוותי שכעיר הגדולה ביותר במדינה –– עם התקציב העירוני הגדול ביותר –– תהליך האמת, הריפוי והפיוס שלנו יעבוד; הוא יזהה מדיניות גזענית, אנטי-שחורה בבסיס מוסדות העיר שלנו והוא יניב פתרונות ממשיים לטיפול בסדקים הבסיסיים הללו", הוסיפה.

עם זאת, לא כל חברי מועצת העיר ניו יורק שמחים על החוקים.

"אני אעבור לגור במקום אחר לפני שאשלם", אמר מנהיג המיעוט ג'וזף בורלי ל'ניו יורק פוסט'. בורלי היה אחד משמונת חברי המועצה שהצביעו נגד החקיקה.

"אם הם יכולים להציג בפני תושב ניו יורק אחד שהיה בעל עבד אשמח לשקול זאת", הוא הוסיף. "אבל עד אז, אני לא משלם סנט כפיצוי על נזק שלא גרמתי, ולא אישרתי, ולא השתתפתי בו אף פעם".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE