הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגפת האופיואידים בארה"ב: מספר המתים הוא הנמוך ביותר מזה שלוש שנים
במהלך מגפת הקורונה כמות הקורבנות מצריכת יתר של סמים כמו פנטניל והרואין זינקה לשיאים מדאיגים. המגמה האחרונה היא מבורכת, אך המספרים עדיין גבוהים להחריד

מספר הקורבנות כתוצאה ממנות יתר של אופיואידים ירד לרמה הנמוכה ביותר שהיה בשלוש השנים האחרונות – כך לפי הערכות חדשות שפורסמו על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, שיצא עם נתונים משמחים אחרי שיא של תמותה מסמים כמו פנטניל והרואין במהלך מגפת הקורונה.

לפי הערכות ה-CDC, היו 75,091 מקרי מוות מהתמכרות לאופיואידים בשנה שהסתיימה באפריל 2024, על פי נתונים זמניים שפורסמו השבוע על ידי הסוכנות הפדרלית.

בשיאו בקיץ האחרון, הגיעו המקרים בארה"ב ליותר מ-86,000 מקרי מוות מוערכים בשנה. קצב מקרי המוות מהתמכרות לאופיואידים עדיין גרוע בהרבה מלפני המגפה, כאשר היו פחות מ-50,000 מקרי מוות קטלניים בשנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מגפת האופיואידים התפשטה ברחובות ארה"ב

 

מקרי מוות קטלניים מקבוצות סמים אחרות, כמו קוקאין וממריצים אחרים, גם הם במגמת ירידה ברובם. אך הירידה האחרונה במקרי ההתמכרות לאופיואידים היא שהניעה את החלק הגדול ביותר של האטה זו במקרי המוות השנה, שירדה בכ-10% משיאה באוגוסט.

לא כל המדינות מדווחות על ירידה במקרי המוות. מספר מדינות בצפון-מערב, כולל אלסקה, קולורדו, נבדה, אורגון, וושינגטון וויומינג, עדיין מדווחות על מקרי התמכרות כמעט גבוהים כמו או גבוהים יותר מהשיאים הקודמים.

קמפיין על התמכרויות

האטה זו בשנה הנוכחית מגיעה בעקבות כך שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ הפך את הנושא לחלק מרכזי בקמפיין שלו, תוך שהוא לעיתים קרובות מציין שמקרי ההתמכרות היו נמוכים יותר במהלך כהונתו, כאשר לא פעם נתן הבטחות "לסיים את מגפת ההתמכרות לסמים".

"תחת קמלה, מספר המתים מהתמכרות לסמים עלה ב-18%. אבל אנחנו הולכים לעצור את המגפה", אמר טראמפ בשבוע שעבר, בנאומו בפני אגודת המשטרה בצפון קרוליינה.

גם טראמפ וגם יריבתו הדמוקרטית, סגנית הנשיא קמלה האריס, קישרו גם את המאבק במוות מהתמכרות לסמים לנושאי הגירה וגבולות.

כמועמדת בשבועות האחרונים, האריס ציינה את עבודתה הקודמת כתובעת בקליפורניה בניסיון משפטי נגד קרטלי סמים וכסגנית הנשיא בתמיכה בחוק הגירה דו-מפלגתי שממשלת ביידן האשימה את טראמפ בחסימתו.

"זה היה מאפשר לנו להפחית את זרם הפנטניל הנכנס לארצות הברית. אני יודעת שישנן כל כך הרבה משפחות שצופות הערב שנפגעו אישית מהצפת הפנטניל במדינתנו", אמרה האריס בעימות הנשיאותי שנערך ביום שלישי האחרון.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE