הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסופה הלן מתקרבת לפלורידה ועומדת להיות אחת ה'אגרסיביות ביותר' בהיסטוריה של ההוריקנים
הלן צפויה לנחות לאורך או בקרבת ה-Big Bend של פלורידה ביום חמישי בערב עם השפעות נרחבות של רוח, גשם וסערת גאות בכל רחבי הדרום-מזרח, אך המסלול המדויק והעיתוי שלה עשויים עדיין להשתנות

התחזית להתפתחותה של הלן מסערה טרופית פוטנציאלית להוריקן מקטגוריה 3 נראית כהתקדמות המהירה ביותר שנחזתה אי פעם עבור דיכאון טרופי על ידי המרכז הלאומי להוריקנים.

"הם מעולם לא חזו הוריקן גדול תוך 60 שעות עבור הפרעה מתחת לרמת סערה טרופית," אמר סם לילו, מטאורולוג ומהנדס תוכנה ב-DTN Weather, בהתבסס על ניתוח ממוחשב של נתוני התחזית ההיסטוריים של המרכז. "התחזית כולה היא גם בעצם מהירה יותר ממה שנראה אי פעם ל-36 שעות ו-48 שעות משקע טרופי."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסופה הלן אתמול מעל לקריביים 

 

למרכז הלאומי להוריקנים לא היה את הנתון הזה מוכן ביום שלישי, כיוון שהם התמקדו בתחזיות מבצעיות עבור הלן, שכעת היא סערה טרופית, אבל "זה או הגבוה ביותר או אחד מהגבוהים ביותר," אמר ג'ון קנג'יאלוסי, אחד ממומחי ההוריקנים הבכירים של המרכז.

התחזית ל"עלייה של 70 קשר ב-72 שעות ביום שני הייתה בין התחזיות האגרסיביות ביותר" עבור סערה טרופית פוטנציאלית, אמר קנג'יאלוסי.

"זו תחזית אגרסיבית מסיבה טובה," הוא אמר. "אנחנו מנסים להקדים את ההתעצמות המהירה האפשרית לפני שהיא מגיעה לפלורידה."

הלן צפויה לנחות לאורך או בקרבת ה-Big Bend של פלורידה ביום חמישי בערב עם השפעות נרחבות של רוח, גשם וסערת גאות בכל רחבי הדרום-מזרח, אך המסלול המדויק והעיתוי שלה עשויים עדיין להשתנות, אמר המרכז להוריקנים ביום שלישי.

עדכון אחרון על הלן: פלורידה מתכוננת לפגיעת הוריקן גדולה

מה מודלים ממוחשבים מראים בתחזית של הלן

מבין מגוון המודלים הממוחשבים המשמשים לחיזוי סערות, חלקם ממשיכים לקרוא להתחזקות אגרסיבית אף יותר בהלן ולירידות דרמטיות בלחץ שעלולות להציב אותה בין הנמוכים ביותר שנרשמו אי פעם במפרץ מקסיקו.

תחזיות אלה הן "כנראה קצת מוגזמות למה שמציאותי," אמר לילו. המודלים מתמודדים עם שני אתגרים: גודלה הגדול מהממוצע של הלן והארגון העדיין רופף שלה נכון לצהרי יום שלישי.

 

 

"סערות גדולות יותר נוטות להתעצם קצת לאט יותר, מה שישים קצת מגבלה על העוצמה המקסימלית שהיא יכולה להגיע אליה עד הנחיתה," אמר לילו.

המודלים מתקשים כי הסערה עדיין לא מאורגנת לחלוטין ונשארת לא סימטרית, ורוב העננים הקונבקטיביים האינטנסיביים עדיין נמצאים מזרחית למרכז, אמר דייויד רות', מטאורולוג במרכז לחיזוי מזג האוויר. הלן לא הפכה רשמית לסערה טרופית עד השעה 11 בבוקר ביום שלישי.

המודלים ידועים בכך שהם נהיים "יותר מדי אינטנסיביים" לפעמים במצבים כאלה, אמר רות'.

למרבה המזל, המרכז להוריקנים מכיר הטיות כאלה שקיימות במודלים, הוא אמר. עבור כל מודל שחוזה סערה סופר אינטנסיבית, מודל אחר יש הטיה בכיוון השני והם מסתיימים בביטול זה את זה כשהתחזית הרשמית מוכנה.

מה צופן העתיד לתחזית של הלן?

המרכז להוריקנים והשירות המטאורולוגי הלאומי בדרך כלל מייעצים לתושבים במסלול הסערה לתכנן לקטגוריה אחת גבוהה יותר מהתחזית, וכרגע הלן צפויה להיות קטגוריה 3 בנחיתה, עם רוחות של 115 מייל לשעה.

בסופו של דבר, הגורם המגביל למהירויות הרוח השיא והלחץ הנמוך ביותר הוא מהירות ההתארגנות של מרכז הסחרור עכשיו שהוא נוצר.

"זה מה שחיכינו לו ב-24 עד 36 השעות האחרונות," אמר לילו. "ברגע שהיא מאורגנת ומתהדקת, זה מתי היא יכולה לנצל את הטמפרטורות החמות מאוד במפרץ."

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE