הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוריקן הלן: הרס נורא, עשרות הרוגים, ומליוני אנשים ללא חשמל
הגשמים הכבדים וטורנדו גרמו לשיבושים משמעותיים בדרום מזרח המדינה, חלקים מחוף המפרץ נותרו מוצפים, דווח על לפחות 42 מקרי מוות עד עתה

סופת ההוריקן הלן גרמה להרס נרחב ולנזק כבד במדינות הדרום-מזרחיות של ארצות הברית, כאשר היא התחזקה לסערה מסוג 4 לפני שפגעה בחוף פלורידה ביום חמישי בלילה. הסופה, שהייתה החזקה ביותר שפגעה באזור ה"מפרץ הגדול" של פלורידה מאז תחילת התיעוד ב-1851, גרמה ל-39 מקרי מוות ולהפסקות חשמל נרחבות שהשפיעו על יותר מ-4.5 מיליון בתים ועסקים.

הלן פגעה ביבשה ליד העיר פרי בפלורידה עם רוחות של 225 קמ"ש, והביאה איתה גלי סערה של כמעט 3 מטרים בחלק מהאזורים. התושבים בעיירת החוף סטיינהאצ'י התעוררו למראה של סירות הפוכות, בתים מחוקים ומים בגובה של מטרים רבים. ג'ון קוג'אווסקי, תושב המקום, תיאר את הנזק כ"מוחץ".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסופה המשיכה להתקדם צפונה דרך ג'ורג'יה והקרולינות, כשהיא מביאה איתה גשמים כבדים והצפות נרחבות.

הסופה המשיכה להתקדם צפונה דרך ג'ורג'יה והקרולינות, כשהיא מביאה איתה גשמים כבדים והצפות נרחבות. בעיר ולדוסטה שבדרום ג'ורג'יה, נגרם נזק כבד ל-115 מבנים. הצפות וגלישת אדמה גרמו לסגירת קטע ארוך של כביש בין-מדינתי 40 בין טנסי לצפון קרוליינה.

בפינלס קאונטי בפלורידה, תיאר השריף בוב גואלטיירי את האזור כ"שדה קרב", עם כבישים בלתי עבירים ונזק נרחב. גלי הסערה הגיעו לגובה של יותר מ-2.5 מטרים - תופעה חסרת תקדים באזור.

מאמצי החילוץ נמשכו ברחבי האזור. בטנסי, יותר מ-50 מטופלים ואנשי צוות חולצו מגג בית החולים באוניקוי קאונטי לאחר שמי שיטפון הציפו את הבניין. בצפון קרוליינה, הוצאו צווי פינוי בעקבות חשש לקריסת סכר.

התושבים בחלקים מסוימים של סנט פטרסבורג בפלורידה התבקשו שלא להשתמש בשירותים או להתקלח לאחר שהעיר כיבתה את החשמל במתקן טיהור שפכים כדי להגן עליו מפני גלי הסערה חסרי התקדים.

 

 

למרות האזהרות והסכנות, חלק מהתושבים בחרו להישאר באזורי הסיכון. פיליפ טוק, בעל שוק דגים מקומי, ואחיו נשארו על סירות הדיג שלהם כאשר הלן פגעה באזור. הם שרדו את הסופה, אך רבים אחרים לא היו כה ברי מזל.

הנשיא ביידן אישר הכרזות חירום עבור חמש מדינות לפני הגעת הסופה, וצוותי סוכנות ניהול החירום הפדרלית (FEMA) נפרסו באלבמה, פלורידה, ג'ורג'יה והקרולינות.

בעקבות הסופה, יותר מ-900 טיסות בוטלו ויותר מ-3,300 טיסות עוכבו ביום שישי אחר הצהריים.

הלן ממשיכה להוות איום משמעותי גם לאחר שנחלשה לסופה טרופית, עם אזהרות מפני שיטפונות פתאומיים וטורנדו פעילות ברחבי צפון-מזרח ג'ורג'יה, הקרולינות, טנסי ווירג'יניה.

בזמן שהלן ממשיכה להתקדם צפונה, מומחי מזג האוויר כבר עוקבים אחר מערכות סערה נוספות באוקיינוס האטלנטי, כולל הוריקן איזק שנוצר ביום שישי בבוקר. למרות שאיזק נמצא רחוק מהיבשה, הוא עלול לגרום לגלים מסוכנים באיי ברמודה ובאיי האזוריים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE