הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשל ההסלמה: האיחוד האירופי קורא לביטול כל הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר
מהחשש להסלמה אזורית אחרי חיסולו של מנהיג חזבאללה חסן נסראללה, סוכנות בטיחות התעופה ממליצה לחברות התעופה להפסיק את טיסותיה לאזור עד ה-31 באוקטובר

חברות התעופה צריכות להימנע בחודש הקרוב מהמרחב האווירי של ישראל ולבנון – כך אמרו רשויות התעופה האירופיות, זאת על רקע מה שנראה כחיסול מנהיג ארגון הטרור חזבאללה חסן נסראללה וההסלמה הגוברת.

הוועד האירופי וסוכנות בטיחות התעופה של האיחוד האירופי, פרסמו אזהרה בגין "התגברות כללית של התקפות אוויריות והתדרדרות במצב הביטחוני" במזרח התיכון.

בשל כך, הגורמים הוציא המלצה רשמית לחברות התעופה ש"לא לפעול במרחב האווירי של ישראל ולבנון בכל רמות הטיסה", זאת באופן זמני עד תאריך ה-31 באוקטובר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מבחינת טיסות בין ארצות הברית לישראל, אין כל שינוי בהנחיות. יונייטד איירליינס כבר ביטלה את כל הטיסות לישראל עד להודעה חדשה, ודלתא איירליינס השעתה את הקו לישראל עד ל-31 בדצמבר 2024, בינתיים.

אמריקן איירליינס ביטלה את הטיסות שלה עד למרץ 2025. וכך, למעשה, חברת התעופה הישראלית 'אל על' היא היחידה שמפעילה כעת טיסות ישירות בין ארצות הברית לישראל.

המלצת סוכנות התעופה של האיחוד האירופי הגיעה אחרי שצה"ל הכריז כי הצליח לחסל את מנהיג חזבאללה חסן נסראללה בתקיפה במטה הראשי של ארגון הטרור ברובע הדאחייה שבלב ביירות.

המרטכ"ל האלוף הרצי הלוי אמר בהצהרה לאחר ההודעה הרשמית כי "זה לא סוף ארגז הכלים שלנו. המסר הוא פשוט – כל מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל, נדע להגיע אליו".

"בצפון, בדרום, גם במקומות יותר רחוקים. אנחנו בסופו של דבר אחרי תקופה ארוכה של הכנה, של הרבה מאוד יכולות ללבנון, והתחלנו לממש. גם התקיפה הזו הוכנה במשך זמן רב, והיא יצאה בזמן הנכון בצורה מאוד חדה. ואנחנו עכשיו עוברים להכין בצורה מאוד חדה גם את הדברים הבאים. אנחנו במוכנות שיא בכל הגזרות. כל הכוחות, כולל חבירה לארגונים האחרים, מוכנות מאוד טובה", אמר הרמטכ"ל הלוי.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE