הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מומחים מזהירים את האמריקאים מפני מחירים גבוהים ומדפים ריקים
בימים הקרובים נדע אם עובדי הנמלים לאורך החוף המזרחי יפתחו בשביתה, כאשר כל יום ללא עבודה מצריך שישה ימים לטיפול בעומס שנוצר ו-5 מיליארד דולר לכיסוי הנזקים

עובדי הנמלים לאורך חופי המזרח והמפרץ הבטיחו שיפתחו בשביתה אלא אם כן עד חודש אוקטובר יגיעו להסכום וייחתם חוזה חדש. בשל המצב הרגיש, מומחים מזהירים שמחירים גבוהים ומדפים ריקים עשויים לפגוע מאוד בצרכנים.

למעשה, חלק מהמומחים אומרים שהמחירים עשויים לעלות לפני סוף השנה, מה שישפיע על הסחורות בעונת החגים הקריטית. המצב החמור התעורר בדיוק כשהצרכנים התחילו לחוות קצת הקלה מהאינפלציה.

האגודה הבינלאומית של עובדי הנמלים, ה-ILA, מנהלת משא ומתן בשם 45,000 עובדים ב-36 נמלים אמריקאים, ממיין ועד טקסס, שדואגים יחד על כחצי מהייבוא שמגיע אל ארצות הברית. האגודה הזהירה שחבריה מוכנים להפסיק את העבודה אם לא יהיה להם חוזה חדש עד למועד האחרון ב-1 באוקטובר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שרשרת האספקה עשויה להיפגע | צילום: Getty Images

 

אגודת מנהלי התעשייה הקמעונאית, ה-RILA, אמרה בהצהרה כי "הקמעונאים רואים בשביתה זו ובהפרעה הצפויה פגיעה עצמית לכלכלת ארצות הברית".

ג'יי.פי.מורגן העריך כי עבור כל יום שהנמלים סגורים, ייקח בערך שישה ימים לפנות את העומס. אנליסטים העריכו את ההשפעה הכלכלית של שביתה לכ-5 מיליארד דולר ליום, לפי הערה מחקרית שפורסמה בתחילת החודש.

למרות שהקמעונאים ערכו תוכניות חלופיות כדי למזער את הנזקים הצפויים, "ככל שהשבתת העבודה נמשכת יותר, יהיה קשה יותר לעשות זאת", נמסר מה-RILA.

מספר מומחים אמרו ל'פוקס ניוז' כי סוג זה של הפרעה במשלוחים ובשרשראות האספקה לעיתים קרובות מוביל למחסור במוצרים, שגורם לעליית מחירים.

"אם השביתות האלה יגרמו לעליית מחירים, זה יכול לדחוף את האינפלציה גבוה יותר, ואולי לדחות את הבנק הפדרלי מלהוריד עוד את הריביות", אמר קודי מור, שותף ויועץ כספים בחברת הניהול וההגנה על ההון Wealth Enhancement & Prevention.

הוא הוסיף כי "העיכוב הזה יכול בסופו של דבר להשפיע על עלויות הצרכנים עבור דברים כמו משכנתאות לבתים, הלוואות לרכב וכרטיסי אשראי".

 

עובדי הנמלים עשויים לפתוח בשביתה | צילום: Getty Images

 

מנכ"ל חברת SalSon Logistics, ג'ייסון פיסק, אמר בראיון ל'פוקס ניוז' שהצרכנים "צריכים להתכונן לעליית מחירים עבור סחורות עד לרבעון הראשון של 2025, או אפילו מוקדם יותר".

"ישנן תוכניות אסטרטגיות לניהול הסיכונים הללו, אך הפתרונות לעיתים קרובות מגיעים עם הוצאות גבוהות מאוד ובלתי נמנעות, שמשפיעות ישירות על מחירי הצרכנים", אמר פיסק. מוצרים שאינם חיוניים, במיוחד פריטי יוקרה וסחורות לפנאי, צפויים להיות המושפעים ביותר, הוסיף.

למרות שהשפעת השביתה במלואה עדיין לא ברורה, פיסק אומר שהוא מצפה ל"השלכות משמעותיות" כמו "חוסרים במלאי בקמעונאות והאטות במפעלים, במיוחד ככל שאנו מתקרבים לעונת החגים העמוסה".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE