הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה לצפות מהדיבייט של ואנס-וולץ ביום שלישי?
ללא עימותים נוספים שתוכננו, זו עשויה להיות הפעם האחרונה שאומה מפולגת מקשיבה לשתי המפלגות

הדיון הסגני לנשיאות בין מושל מינסוטה הדמוקרטי טים וולץ לבין הסנטור הרפובליקני ג'יי.די. ואנס מאוהיו יתקיים ביום שלישי בערב. הנה תשע נקודות חשובות לדעת לפני העימות:

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ואנס עשוי להתבקש להסביר מדוע ב-2016 כינה את טראמפ אידיוט והשווה אותו לאדולף היטלר, וולץ צפוי להשאל על טיפולו במהומות מיניאפוליס לאחר הריגתו של ג'ורג' פלויד

מועד ומקום: הדיון יארך 90 דקות ויתחיל בשעה 21:00 שעון החוף המזרחי. הוא יתקיים במרכז השידור של CBS בניו יורק ויונחה על ידי נורה או'דונל ומרגרט ברנן.

צפי צפייה: הצפייה צפויה להיות נמוכה מ-67 המיליון שצפו בדיון בין קמלה האריס לדונלד טראמפ ב-10 בספטמבר. לפני ארבע שנים, 58 מיליון אנשים צפו בדיון בין האריס למייק פנס.

כללים: CBS שומרת על הזכות להשתיק מיקרופונים. לא יהיו הצהרות פתיחה, אך יהיו שתי דקות לכל אחד להצהרות סיום. ואנס זכה בהטלת מטבע ובחר לדבר שני, כך שיהיה לו המילה האחרונה.

שאלות אפשריות לוולץ: צפוי שיישאל על טיפולו במהומות מיניאפוליס לאחר הריגתו של ג'ורג' פלויד, ניהול מגפת הקוביד, יציאתו מהמשמר הלאומי, והמעבר שמאלה במדיניות מינסוטה במהלך כהונתו כמושל.

שאלות אפשריות לואנס: סביר שיישאל על הערתו משנת 2021 שהמדינה מנוהלת על ידי "גברות חתולים חשוכות ילדים" ומדוע העלה שקר שהאיטים באוהיו אוכלים חיות מחמד ביתיות. הוא עשוי גם להתבקש להסביר מדוע ב-2016 כינה את טראמפ אידיוט והשווה אותו לאדולף היטלר.

ניסיון פוליטי: לוולץ יש יותר ניסיון בדיונים מעשור בקונגרס ושני מסעות בחירות למושל, בעוד שלואנס יש יותר ניסיון תקשורתי ארצי מאז הבחירות הפרופיל הגבוה שלו לסנאט ב-2022.

מי יהיה יותר עממי?: שני הגברים נבחרו, לפחות חלקית, בשל הפוטנציאל שלהם לעזור לזכות בקולות של מצביעים לבנים ממעמד הפועלים, במיוחד במדינות הקרב הצפוניות. וולץ צפוי להזכיר פוטבול (הוא מאמן תיכון לשעבר) ובעלות על נשק. ואנס התפרסם בזכות ספר הזיכרונות שלו "אלגיית הילבילי" על אפלצ'יה הכפרית.

חשיבות הדיון: למרות שדיונים סגניים בדרך כלל לא משנים את הסקרים באופן משמעותי, יש סיכוי טוב שזה יהיה הדיון האחרון לפני יום הבחירות במה שהיה מערכת בחירות כללית מקוצרת. הדיון עשוי להיות הפעם האחרונה ששני הצדדים של אומה מקוטבת מתכווננים לשמוע את טיעוני הצד השני.

מחלוקות מדיניות: ואנס וולץ צפויים לחלוק כמעט בכל נושא. ואנס תומך בגבולות הדוקים יותר, יותר מכסים, התערבות ממשלתית בכלכלה ונסיגה מהזירה העולמית. וולץ גילה את נטיותיו הפרוגרסיביות ב-2023, כשתמך בארוחות בית ספר חינמיות אוניברסליות, זכויות הצבעה לאסירים משוחררים, רישיונות נהיגה למהגרים שחצו את הגבול באופן לא חוקי, מריחואנה לשימוש פנאי, וחוק שהפך הפלות ל"זכות יסוד".

המנחים מ-CBS אמרו שאין בכוונתם להתערב הרבה בבדיקת עובדות בזמן אמת, בניגוד למנחי ABC בדיון בין טראמפ להאריס, שטראמפ האשים אותם בבדיקת עובדות חוזרת ונשנית שלו תוך מתן חופש רב יותר להאריס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE