הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איראן שיגרה כ-180 טילים בליסטיים לעבר ישראל, שישה אזרחים נרצחו בפיגוע ירי, באחד הלילות הדרמטיים שידעה המדינה
ההתקפה שהייתה הסלמה חדה בקונפליקט המתמשך מזה זמן רב בין ישראל לאיראן, היא כנראה רק תחילתו של גל תקיפות הדדי ופיגועים בישראל

איראן שיגרה הערב מספר גלים של טילים בליסטיים לעבר ישראל ביום שלישי בערב בהתקפה פתאומית שהעלתה את הסבירות למלחמה ישירה בין שתי המעצמות הצבאיות החזקות ביותר במזרח התיכון. ממש בזמן הירי, שירותי החירום של ישראל אמרו כי לפחות שישה אנשים נהרגו וכמה נפצעו כאשר שני חמושים פתחו באש על רכבת קלה בתל אביב זמן קצר לאחר שהתושבים התבקשו לחפש מחסה מההתקפה האיראנית. אף ארגון לא לקח אחריות מיידית. הרשויות תיארו את הירי כפיגוע טרור.

ההתקפה מאיראן הייתה שיאו של רצף מסחרר של אירועים במשך פחות מ-24 שעות שהחל עם פלישה קרקעית של ישראל ללבנון כדי לרדוף אחר חיזבאללה, מיליציה לבנונית הנתמכת על ידי איראן. ישראל הפציצה את לבנון מהאוויר לאורך יום שלישי בזמן שכוחותיה התקדמו על הקרקע וחיזבאללה ירה רקטות עמוק לתוך ישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ישראל "הביסה ביעילות את ההתקפה הזו", בעזרת ארה"ב ושותפים אחרים, אמר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן

 

איראן שיגרה כ-180 טילים במהלך ההתקפה, לפי הצבא הישראלי, מטח משמעותי שאילץ מיליוני ישראלים לחפש מחסה במקלטים למשך יותר משעה. רבים מהטילים יורטו על ידי מערכת ההגנה האווירית של ישראל, בעוד שחלק נפלו במרכז ובדרום ישראל, לפי הצבא הישראלי.

לא היו דיווחים מיידיים על נפגעים בישראל, אך גבר פלסטיני אחד נהרג מרסיסים בגדה המערבית.

על סמך דיווחים ראשוניים, ישראל "הביסה ביעילות את ההתקפה הזו", בעזרת ארה"ב ושותפים אחרים, אמר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, והוסיף כי "על העולם כולו לגנות" את המתקפה האיראנית. היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן, ג'ייק סאליבן, אמר לעיתונאים כי משחתות אמריקאיות הצטרפו לישראל ביירוט טילים נכנסים. הוא אמר שהיה "תכנון משותף קפדני בציפייה להתקפה".

המתקפה הותירה את האזור במתח. לאחר שמפקדיה הבכירים של ישראל נפגשו להעריך את המצב, הרצי הלוי, הרמטכ"ל, אמר שישראל תגיב באופן ובזמן שתבחר. ואיראן, מצדה, אמרה שתירה עוד טילים אם ישראל תבצע מתקפת נגד. בכיר בבית הלבן אמר כי ארצות הברית תסייע להגן על ישראל והזהיר כי התקפה ישירה נגד ישראל תישא "תוצאות חמורות לאיראן". 

משמרות המהפכה האיראניים אמרו בהודעה כי מתקפת הטילים שלהם על ישראל הייתה בתגובה להתנקשויות האחרונות. ביולי, מנהיגה הפוליטי של חמאס, איסמעיל הנייה, נהרג מפיצוץ בזמן ששהה בבירה האיראנית בהתנקשות שיוחסה בהרחבה לישראל. ואז ביום שישי מטוסי קרב ישראליים הרגו את מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, בתקיפה אווירית דרומית לביירות.

 

 

במהלך ההתקפה האיראנית, נשמעו אזעקות ברחבי ישראל, כולל בירושלים ובתל אביב. פיצוצים נשמעו מעל שתי הערים, כשרקטות היירוט של ישראל חצו את שמי הלילה, מתנגשות בעשרות טילים.

ההתקפה באה בזמן שישראל המשיכה להילחם בחמאס, עוד שלוח איראני בעזה, וערכה פשיטות על ערים פלסטיניות בגדה המערבית.

איראן תקפה את ישראל לאחרונה באפריל, אך ישראל - בעזרת ארצות הברית, ירדן ואחרים - יירטה את רוב מאות הטילים והמל"טים ששוגרו לשטחה. עם ארצות הברית הקוראת לריסון, תגובת ישראל הייתה מתונה; היא ירתה לעבר בסיס אווירי ליד כמה ממתקני הגרעין של איראן, אך לא פגעה במתקנים עצמם.

שתי משחתות אמריקאיות שיגרו תריסר יירוטים נגד הטילים האיראניים הנכנסים, אמר לעיתונאים ביום שלישי תת-אלוף פט ריידר, דובר הפנטגון, והוסיף כי אף חייל אמריקאי לא נפגע. הפנטגון אמר ביום שני כי הוא שולח "כמה אלפי" חיילים אמריקאים נוספים לאזור, בנוסף לכוח של כ-40,000 שכבר נמצא באזור.

עדי ראייה אמרו כי פיצוצים חזקים נשמעו בעמאן, בירת ירדן, מדינה הנמצאת בין ישראל לאיראן שסייעה ליירט שיגור מאיראן לישראל באפריל, ועשתה זאת גם היום.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE